Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben az egy évvel korábbihoz képest.
Bár a júliusban bevezetett dohánytermék-értékesítési tilalom jelentős hatással volt az adatokra, még ennek kiszűrésével is gyenge maradt a nagy márkák, például a Heineken, Unox, Douwe Egberts és Calvé teljesítménye – írja az ESM a Circana jelentésére hivatkozva.
A kutatás szerint a márkák visszaesésének hátterében több tényező áll: a fogyasztók egyre inkább a friss élelmiszereket keresik, ahol az A-márkák kevésbé dominálnak, de a saját márkás termékek fokozott térnyerése és az árak emelkedése is csökkenti az ismert márkák versenyképességét.
Mint azt Irene Hendriksen, a Circana kiskereskedelmi igazgatója a NOS holland közszolgálati műsorszolgáltatónak elmondta:
– Az A-márkák relevanciája a holland szupermarketekben csökken. Míg 2005-ben még közel 25%-os részesedéssel bírtak, részarányuk mára 20% alá esett.
Az eladások visszaesésében közrejátszottak a gyártók és kereskedők közötti viták is. Több márka, például a Bonduelle, Senseo vagy Quaker huzamosabb ideig eltűnt a Jumbo és a Picnic polcairól, ami miatt a vásárlók más alternatívákra váltottak – és nem biztos, hogy visszatérnek.
Az A-márkák eladási toplistájának élén a Coca-Cola áll 447 millió euróval, 9%-os növekedéssel, amelyet főként a Cola Zero népszerűsége táplál. A neves üdítőmárkát a Hollandiában a Heinekennel szemben egyre nagyobb előnnyel bíró sörmárka, a Hertog Jan (+2%) és a Lay’s (-2%) követi, míg a Heineken, Unox vagy a Douwe Egberts jelentős visszaesést könyvelhettek el.
Kapcsolódó cikkeink
A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >