Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben az egy évvel korábbihoz képest.
Bár a júliusban bevezetett dohánytermék-értékesítési tilalom jelentős hatással volt az adatokra, még ennek kiszűrésével is gyenge maradt a nagy márkák, például a Heineken, Unox, Douwe Egberts és Calvé teljesítménye – írja az ESM a Circana jelentésére hivatkozva.
A kutatás szerint a márkák visszaesésének hátterében több tényező áll: a fogyasztók egyre inkább a friss élelmiszereket keresik, ahol az A-márkák kevésbé dominálnak, de a saját márkás termékek fokozott térnyerése és az árak emelkedése is csökkenti az ismert márkák versenyképességét.
Mint azt Irene Hendriksen, a Circana kiskereskedelmi igazgatója a NOS holland közszolgálati műsorszolgáltatónak elmondta:
– Az A-márkák relevanciája a holland szupermarketekben csökken. Míg 2005-ben még közel 25%-os részesedéssel bírtak, részarányuk mára 20% alá esett.
Az eladások visszaesésében közrejátszottak a gyártók és kereskedők közötti viták is. Több márka, például a Bonduelle, Senseo vagy Quaker huzamosabb ideig eltűnt a Jumbo és a Picnic polcairól, ami miatt a vásárlók más alternatívákra váltottak – és nem biztos, hogy visszatérnek.
Az A-márkák eladási toplistájának élén a Coca-Cola áll 447 millió euróval, 9%-os növekedéssel, amelyet főként a Cola Zero népszerűsége táplál. A neves üdítőmárkát a Hollandiában a Heinekennel szemben egyre nagyobb előnnyel bíró sörmárka, a Hertog Jan (+2%) és a Lay’s (-2%) követi, míg a Heineken, Unox vagy a Douwe Egberts jelentős visszaesést könyvelhettek el.
Kapcsolódó cikkeink
Újra növekedési pályán a biopiac
A globális biopiac 2023-ban újra növekedési pályára állt, elérve a…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >További cikkeink
A gazdálkodókban bíznak a legjobban
Az EIT Food Consumer Observatory legfrissebb, 2024-es Food Trust Reportja…
Tovább olvasom >Coccolino Wonder Wash mosógél
A Coccolino Wonder Wash megoldást kínál a felgyorsult mindennapokra: az…
Tovább olvasom >BMI: mérsékelt bővülés februárban
A 2024. évi tavaszi időszak mérsékelt bővülését követően június óta tartós…
Tovább olvasom >