Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben az egy évvel korábbihoz képest.
Bár a júliusban bevezetett dohánytermék-értékesítési tilalom jelentős hatással volt az adatokra, még ennek kiszűrésével is gyenge maradt a nagy márkák, például a Heineken, Unox, Douwe Egberts és Calvé teljesítménye – írja az ESM a Circana jelentésére hivatkozva.
A kutatás szerint a márkák visszaesésének hátterében több tényező áll: a fogyasztók egyre inkább a friss élelmiszereket keresik, ahol az A-márkák kevésbé dominálnak, de a saját márkás termékek fokozott térnyerése és az árak emelkedése is csökkenti az ismert márkák versenyképességét.
Mint azt Irene Hendriksen, a Circana kiskereskedelmi igazgatója a NOS holland közszolgálati műsorszolgáltatónak elmondta:
– Az A-márkák relevanciája a holland szupermarketekben csökken. Míg 2005-ben még közel 25%-os részesedéssel bírtak, részarányuk mára 20% alá esett.
Az eladások visszaesésében közrejátszottak a gyártók és kereskedők közötti viták is. Több márka, például a Bonduelle, Senseo vagy Quaker huzamosabb ideig eltűnt a Jumbo és a Picnic polcairól, ami miatt a vásárlók más alternatívákra váltottak – és nem biztos, hogy visszatérnek.
Az A-márkák eladási toplistájának élén a Coca-Cola áll 447 millió euróval, 9%-os növekedéssel, amelyet főként a Cola Zero népszerűsége táplál. A neves üdítőmárkát a Hollandiában a Heinekennel szemben egyre nagyobb előnnyel bíró sörmárka, a Hertog Jan (+2%) és a Lay’s (-2%) követi, míg a Heineken, Unox vagy a Douwe Egberts jelentős visszaesést könyvelhettek el.
Kapcsolódó cikkeink
Szlovénia legnagyobb sörfőzdéje 200 éves
Fennállásának 200. évfordulóját ünnepli Szlovénia legnagyobb sörgyára, a Lasko Pivovarna…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >