Gyakrabban járunk majd boltba 2023-ban, de kevesebbet fogunk költeni
A nagymértékű infláció miatt a vásárlók sűrűbben járnak majd bevásárolni 2023-ban, de egy alkalommal kevesebbet fognak költeni. A fogyasztók az olcsóbb márkák felé fordulnak majd, és egyszerre kevesebb terméket tesznek majd a kosarakba. A kereskedők akkor lesznek versenyképesek ebben a helyzetben, ha minél több csatornán tudnak értékesíteni – idézi a Mastercard kutatási eredményét a VG.
Az évek óta tartó ingatlanpiaci fellendülés után a magasabb kamatlábak várhatóan erős hatással lesznek a megélhetési költségekre és emiatt a fogyasztók költési szokásai is nagymértékben megváltoznak majd – olvasható a Mastercard Economics Institute kutatásából. Sajtóközleményükben azt írják, hogy a fejlett országokban előre láthatóan a lakhatásra fordított kiadások reálbérhez viszonyított mértéke közel 4,5 százalékkal fog csökkenni.
A gazdaságot érő negatív hatások a kiskereskedelmet és az élelmiszerárakat sem fogják elkerülni. Az infláció olyan mértékben nő, amivel a fogyasztók már nem tudnak lépést tartani, emiatt kénytelenek lesznek visszafogni a bevásárlókosarak tartalmát. A Mastercard kutatása szerint amellett, hogy a vásárlók jobban oda fognak figyelni az ár-érték arányra a polcok között, a költséghatékonyabb márkák felé fognak elmozdulni. A felmérésből az is kiderült, hogy várhatóan többször mennek majd boltba az emberek, de kisebb értékben vásárolnak majd.
A Mastercard azt tapasztalta, hogy Németországban az élelmiszerüzletekbe 23 százalékkal többször mentek az emberek, mint 2019-ben. Az egy látogatásra jutó elköltött összeg ezzel együtt átlagosan 19 százalékkal csökkent.
Kereskedők számára rendkívül fontos lesz több értékesítési csatorna egyidejű használata, ha át akarják vészelni a következő év viszontagságait. A Mastercard Economics Institute kutatása szerint azok a vállalkozások, amelyek megadják a lehetőséget a fogyasztóknak, hogy kiválasszák a nekik legkényelmesebbet a mobilos, netes vagy egyéb felületek közül, sokkal jobban teljesítenek.
A lezárások idején a kis- és nagy éttermeknél például a többcsatornás jelenléttel rendelkezők közel 31 százalékos forgalomkieséstől menekültek meg. Hasonlóképpen, azok a ruházati boltok, amelyek ezt a hozzáállást alkalmazták 26 százalékkal gyorsabban tudtak növekedni, mint versenytársaik.
Kapcsolódó cikkeink
Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >Bank360: Bevezeti a kormány az automatikus inflációkövető adóemeléseket
Automatikus adóemelést vezet be több adónál is a kormány. A…
Tovább olvasom >2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >