GVH: továbbra is számos panasz érkezik a hivatalhoz a termékbemutatók miatt
Továbbra is számos panasz érkezik a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), a termékbemutatókkal kapcsolatban, ezért a GVH ismételten felhívja a fogyasztók figyelmét a termékbemutatók veszélyeire – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
A termékbemutatókon az ajánlatok elsődleges címzettjei a nyugdíjasok vagy olyan sérülékeny fogyasztók, akiket egészségi állapotuk, életkoruk vagy nehéz anyagi helyzetük miatt könnyebben befolyásolnak a hirdetések, valamint az is gyakran előfordul, hogy a megtévesztő szóbeli tájékoztatásokon alapuló értékesítés érdekében egy pénzügyi intézet áruhitelt ajánl – olvasható a közleményben.
A GVH úgy fogalmazott: a termékbemutatón történő vásárlás előtt mindenki tájékozódjon a termékről, a szervezőkről, hogy nem éri-e meg máshol megvásárolni az adott eszközt, mérlegelje az áruhitel felvételével járó, akár több évig tartó anyagi terheket.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy a fogyasztók minden vásárlás előtt győződjenek meg a termékbemutatón ajánlott termék egészségre gyakorolt hatásairól, kérjék el a hatósági tanúsítványait, tájékozódjanak a termék vagy a terápiás módszer mellékhatásairól, illetve arról, hogy más, szintén fennálló egészségügyi problémájuk esetén is alkalmazható-e.
A hivatal közleményében a vásárlói tudatosság fontosságát is kiemelte: ha a fogyasztók nem kívánják igénybe venni az ajánlatot, a hozzá kapcsolódó szerződést sem kell aláírniuk, valamint ha valaki a termék megvásárlása után meggondolta magát, éljen 14 napos elállási jogával. Az elállási jog azonban csak az üzlethelyiségen kívül, és a távollévők között kötött szerződés esetén illeti meg a fogyasztót – tették hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A GVH gyorsjelentést tett közzé a magyar piaci versenyről
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közzétette 2022 első félévének eredményeit összegző…
Tovább olvasom >Családbarát munkacsoportot hoz létre a Gazdasági Versenyhivatal
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) családbarát munkacsoport létrehozását vállalta a fogyasztóvédelmi…
Tovább olvasom >Az influencerek által közzétett tartalmak kötelező jelöléseire figyelmeztet a GVH
A GVH hatáskörébe tartozó kereskedelmi kommunikáció egy szegmensére, az influencer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dél-Afrika v. Európai Unió: célpontban a narancs
Dél-Afrika fellebbezést nyújtott be a WTO-hoz a gyümölcsök EU-ban kötelező…
Tovább olvasom >Míg külföldön egyre népszerűbb a málna, addig itthon egyre kisebb a termőterülete
A KSH adatai szerint 1500 hektáron termesztettek málnát Magyarországon az…
Tovább olvasom >A gazdák az aszályban is számíthatnak a kormányra
A magyar gazdák ahogyan eddig, úgy most, a történelmi aszály idején is…
Tovább olvasom >