GVH: továbbra is számos panasz érkezik a hivatalhoz a termékbemutatók miatt
Továbbra is számos panasz érkezik a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), a termékbemutatókkal kapcsolatban, ezért a GVH ismételten felhívja a fogyasztók figyelmét a termékbemutatók veszélyeire – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
A termékbemutatókon az ajánlatok elsődleges címzettjei a nyugdíjasok vagy olyan sérülékeny fogyasztók, akiket egészségi állapotuk, életkoruk vagy nehéz anyagi helyzetük miatt könnyebben befolyásolnak a hirdetések, valamint az is gyakran előfordul, hogy a megtévesztő szóbeli tájékoztatásokon alapuló értékesítés érdekében egy pénzügyi intézet áruhitelt ajánl – olvasható a közleményben.
A GVH úgy fogalmazott: a termékbemutatón történő vásárlás előtt mindenki tájékozódjon a termékről, a szervezőkről, hogy nem éri-e meg máshol megvásárolni az adott eszközt, mérlegelje az áruhitel felvételével járó, akár több évig tartó anyagi terheket.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy a fogyasztók minden vásárlás előtt győződjenek meg a termékbemutatón ajánlott termék egészségre gyakorolt hatásairól, kérjék el a hatósági tanúsítványait, tájékozódjanak a termék vagy a terápiás módszer mellékhatásairól, illetve arról, hogy más, szintén fennálló egészségügyi problémájuk esetén is alkalmazható-e.
A hivatal közleményében a vásárlói tudatosság fontosságát is kiemelte: ha a fogyasztók nem kívánják igénybe venni az ajánlatot, a hozzá kapcsolódó szerződést sem kell aláírniuk, valamint ha valaki a termék megvásárlása után meggondolta magát, éljen 14 napos elállási jogával. Az elállási jog azonban csak az üzlethelyiségen kívül, és a távollévők között kötött szerződés esetén illeti meg a fogyasztót – tették hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen
A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >