A GVH 136 milliárd forint megtakarításához segítette a fogyasztókat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tevékenysége 136 milliárd forint megtakarításához segítette hozzá a fogyasztókat 2010 és 2016 között – közölte a hivatal szerdán.
A tájékoztatás szerint a GVH harmadszor tett közzé a verseny védelméből származó fogyasztói előnyöket számszerűsítő közgazdasági elemzést.
A számítás a verseny árleszorító hatására épül: a GVH közbelépése megkíméli a fogyasztókat azoktól a többletkiadásoktól, amelyekkel a megakadályozott versenyellenes magatartások és fúziók miatt szembesülnének.
A fogyasztók által a versenyhivatal működésének eredményeképpen megtakarított összeg több mint hatszorosa a GVH teljes költségvetésének, azonos időszakot tekintve – jelezték.
Az eredmény, amely 2017-es értéken mutatja a fogyasztói megtakarítást, óvatos becslésen alapul. Abból a feltevésből indultak ki, hogy a GVH beavatkozása nélkül két éven keresztül 5-10 százalékkal magasabbak lennének az árak a kartellekkel, versenykorlátozó magatartásokkal, illetve a verseny jelentős csökkenéséhez vezető összefonódásokkal érintett termékek és szolgáltatások esetében – közölte a versenyhivatal.
Az elemzés nem terjed ki a GVH más tevékenységeiből, például a fogyasztóvédelmi eljárásokból származó haszonra, és az olyan, szélesebb értelemben vett előnyökre sem, mint a verseny versenyképességet fokozó hatása. A tényleges haszon tehát valószínűleg meghaladja a kimutatottat, akár annak többszöröse is lehet – mutatott rá a versenyhivatal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Környezetterhelést mutató jelölési rendszert vezetne be a GVH az élelmiszerekre
Megkönnyítené a tudatos fogyasztói döntést, ha környezetterhelést mutató jelölési rendszert…
Tovább olvasom >GVH: Gyakorlatilag lenullázodott az éves élelmiszer-infláció márciusban
Az éves alapon mért élelmiszerinfláció 0,7 százalék volt 2024 márciusában…
Tovább olvasom >Több ponton módosulhat a versenytörvény, új hatásköröket kaphat a GVH
Még hatékonyabb lehet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyvédelmi tevékenysége, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >