A GVH 136 milliárd forint megtakarításához segítette a fogyasztókat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tevékenysége 136 milliárd forint megtakarításához segítette hozzá a fogyasztókat 2010 és 2016 között – közölte a hivatal szerdán.
A tájékoztatás szerint a GVH harmadszor tett közzé a verseny védelméből származó fogyasztói előnyöket számszerűsítő közgazdasági elemzést.
A számítás a verseny árleszorító hatására épül: a GVH közbelépése megkíméli a fogyasztókat azoktól a többletkiadásoktól, amelyekkel a megakadályozott versenyellenes magatartások és fúziók miatt szembesülnének.
A fogyasztók által a versenyhivatal működésének eredményeképpen megtakarított összeg több mint hatszorosa a GVH teljes költségvetésének, azonos időszakot tekintve – jelezték.
Az eredmény, amely 2017-es értéken mutatja a fogyasztói megtakarítást, óvatos becslésen alapul. Abból a feltevésből indultak ki, hogy a GVH beavatkozása nélkül két éven keresztül 5-10 százalékkal magasabbak lennének az árak a kartellekkel, versenykorlátozó magatartásokkal, illetve a verseny jelentős csökkenéséhez vezető összefonódásokkal érintett termékek és szolgáltatások esetében – közölte a versenyhivatal.
Az elemzés nem terjed ki a GVH más tevékenységeiből, például a fogyasztóvédelmi eljárásokból származó haszonra, és az olyan, szélesebb értelemben vett előnyökre sem, mint a verseny versenyképességet fokozó hatása. A tényleges haszon tehát valószínűleg meghaladja a kimutatottat, akár annak többszöröse is lehet – mutatott rá a versenyhivatal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >Az egészségre veszélyes potencianövelőket talált a fogyasztóvédelem a piacon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az elmúlt hónap…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >