A GVH 136 milliárd forint megtakarításához segítette a fogyasztókat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tevékenysége 136 milliárd forint megtakarításához segítette hozzá a fogyasztókat 2010 és 2016 között – közölte a hivatal szerdán.
A tájékoztatás szerint a GVH harmadszor tett közzé a verseny védelméből származó fogyasztói előnyöket számszerűsítő közgazdasági elemzést.
A számítás a verseny árleszorító hatására épül: a GVH közbelépése megkíméli a fogyasztókat azoktól a többletkiadásoktól, amelyekkel a megakadályozott versenyellenes magatartások és fúziók miatt szembesülnének.
A fogyasztók által a versenyhivatal működésének eredményeképpen megtakarított összeg több mint hatszorosa a GVH teljes költségvetésének, azonos időszakot tekintve – jelezték.
Az eredmény, amely 2017-es értéken mutatja a fogyasztói megtakarítást, óvatos becslésen alapul. Abból a feltevésből indultak ki, hogy a GVH beavatkozása nélkül két éven keresztül 5-10 százalékkal magasabbak lennének az árak a kartellekkel, versenykorlátozó magatartásokkal, illetve a verseny jelentős csökkenéséhez vezető összefonódásokkal érintett termékek és szolgáltatások esetében – közölte a versenyhivatal.
Az elemzés nem terjed ki a GVH más tevékenységeiből, például a fogyasztóvédelmi eljárásokból származó haszonra, és az olyan, szélesebb értelemben vett előnyökre sem, mint a verseny versenyképességet fokozó hatása. A tényleges haszon tehát valószínűleg meghaladja a kimutatottat, akár annak többszöröse is lehet – mutatott rá a versenyhivatal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Kiemelten figyeli a versenyhivatal a légitársaságok tevékenységét
A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) számos panasz érkezik a légitársaságok tájékoztatásaival,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >