GVH: az árfigyelő rendszer az élelmiszerek árának csökkentésére kényszeríti a multikat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szigorúan ellenőrzi az infláció- és árcsökkentő intézkedések végrehajtását, a hivatal által működtetett online árfigyelő rendszer az árstop kivezetését követően, augusztus elseje után is megvédi a magyar családokat az áremelésektől – hangsúlyozta Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke kedden az M1 aktuális csatornán.
Kifejtette, számos versenyfelügyeleti eljárás van folyamatban az élelmiszer szektorban, példaként említette, hogy egyebek közt vizsgálják az árrögzítés jogsértés gyanúját.
Rigó Csaba Balázs hangsúlyozta, a fogyasztók odafigyeltek az árak alakulására, a drágulás miatt kevesebbet vásároltak. Hozzátette, az infláció letörésével, a reálbérek növekedésével vissza kell állítani a kiskereskedelmi keresletet.
Elmondta, a GVH feladata a verseny élénkítése, például az árfigyelő rendszer működtetésével. A július elsején indult árfigyelő rendszer működtetése óta 753 ezer egyedi látogató és 52 millió letöltést volt már.
Kifejtette, az árfigyelő hatására öldöklő napi árverseny alakult ki az elmúlt egy hónapban a kereskedelmi láncok között, és ez az élelmiszerek árának csökkentésére kényszeríti a multikat. Jelezte, vannak érdeklődések a rendszerhez való önkéntes csatlakozásra is.
A GVH elnöke kijelentette, továbbra is lesz verseny, és utalt arra, hogy a kivezetett árstopos termékek is bekerültek az online árfigyelő rendszerbe, illetve 10 százalékról 15 százalékra emelkedik a kötelező akciózás mértéke.
Rigó Csaba Balázs elmondta, az árfigyelő rendszer bővülhet, további élelmiszerek bevonására van lehetőség, és nemcsak élelmiszerek, hanem más termékek is bekerülhetnek az adatbázisba, illetve több információt kaphatnak a fogyasztók.
A Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című keddi műsorában a GVH elnöke közölte, a hivatal 2022 őszén kezdett foglalkozni az élelmiszeripari ágazattal, gyorsított szektorvizsgálatokat végeztek konkrét termékekre, mert a gyanú szerint az ársapkás termékek miatti veszteséget egyes multinacionális cégek „szétterítik”.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >