Guller Zoltán: az MTÜ tavaly hatmilliárd forintot költött nemzetközi marketingre
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) elnöke, Guller Zoltán a Mandinernek adott interjúban ismertette a Budapest Influenszer Trip pénzügyi hátterét és várható hatásait. Guller elmondta, hogy az MTÜ a tavalyi évben összesen hatmilliárd forintot költött nemzetközi marketingre, ebből másfél milliárd forint jutott a májusi influenszer és média eseményre.

54 százalékos bővülést jegyeztek fel csak amerikai látogatók körében
Az elnök kiemelte az esemény után tapasztalható jelentős növekedést a turista foglalásokban: 54 százalékos bővülést jegyeztek fel amerikai látogatók körében, míg Japánból másfélszer többen foglaltak szállást Budapestre, mint az előző év azonos időszakában.
A programsorozat azonban nem ment zökkenőmentesen, hiszen a költekezés mértéke és a kampány megkérdőjelezhető hatékonysága kritikákat váltott ki a közvéleményből és az ellenzéki pártok részéről is. Az esemény során a Halászbástyától az Operán át Tiborcz István luxushoteleinek pezsgővel teli bulijaiig minden helyszínen jelen voltak az influenszerek, akik extravagáns megjelenésükkel felhívást kaptak a kikövetésre.
A Demokratikus Koalíció (DK) feljelentést tett és az influenszerekkel kötött szerződéseket is kikérte az MTÜ-től. Guller azonban a kritikák ellenére is kiáll az influenszer marketing mellett, és terveik szerint az ősszel újabb hasonló eseményeket szerveznek, ezúttal távol-keleti influenszerek részvételével.
Kapcsolódó cikkeink
Visit Hungary: Nyíregyházára és Varsányba látogatott az Európai Virágos Városok és Falvak zsűrije
Nyíregyháza és Varsány képviseli Magyarországot az Entente Florale Europe, azaz…
Tovább olvasom >Az utazás jövője: mesterséges intelligencia válthatja le az utazási irodákat
A turizmus világszerte robbanásszerűen növekszik, különösen Ázsiában, ahol a bővülő…
Tovább olvasom >Filmvetítéssel és késő esti nyitvatartással is várják a fővárosi fürdők nyáron a közönséget
Az iskolai nyári szünet kezdetével változatos programokkal várják a vendégeket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >