Guller Zoltán: az MTÜ tavaly hatmilliárd forintot költött nemzetközi marketingre
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) elnöke, Guller Zoltán a Mandinernek adott interjúban ismertette a Budapest Influenszer Trip pénzügyi hátterét és várható hatásait. Guller elmondta, hogy az MTÜ a tavalyi évben összesen hatmilliárd forintot költött nemzetközi marketingre, ebből másfél milliárd forint jutott a májusi influenszer és média eseményre.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/09/money-515058_1280-300x200.jpg)
54 százalékos bővülést jegyeztek fel csak amerikai látogatók körében
Az elnök kiemelte az esemény után tapasztalható jelentős növekedést a turista foglalásokban: 54 százalékos bővülést jegyeztek fel amerikai látogatók körében, míg Japánból másfélszer többen foglaltak szállást Budapestre, mint az előző év azonos időszakában.
A programsorozat azonban nem ment zökkenőmentesen, hiszen a költekezés mértéke és a kampány megkérdőjelezhető hatékonysága kritikákat váltott ki a közvéleményből és az ellenzéki pártok részéről is. Az esemény során a Halászbástyától az Operán át Tiborcz István luxushoteleinek pezsgővel teli bulijaiig minden helyszínen jelen voltak az influenszerek, akik extravagáns megjelenésükkel felhívást kaptak a kikövetésre.
A Demokratikus Koalíció (DK) feljelentést tett és az influenszerekkel kötött szerződéseket is kikérte az MTÜ-től. Guller azonban a kritikák ellenére is kiáll az influenszer marketing mellett, és terveik szerint az ősszel újabb hasonló eseményeket szerveznek, ezúttal távol-keleti influenszerek részvételével.
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: élénkül a kínai beutazó turizmus
Egyre jobban élénkül a kínai beutazó turizmus Magyarországon és Európában…
Tovább olvasom >Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >MTÜ: Mától 800 millió forintos támogatásra pályázhatnak a vidéki cukrászdák
Országszerte közel nyolcszáz vidéki cukrászda igényelhet egymillió forint vissza nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GfK Európai kereskedelmi vásárlóerő tanulmánya már elérhető
Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a…
Tovább olvasom >MBH Bank: 4,2 százalékra ugorhat jövőre a GDP-növekedés, de idén is tartható a 2,7 százalékos növekedési cél
Az MBH Bank elemzői a 2024-es évre 2,7 százalékos gazdasági…
Tovább olvasom >Vége az olcsó kínai holmik korának? Az EU vámokat vezet be
Az Európai Bizottság új intézkedéseket tervez bevezetni a kínai online…
Tovább olvasom >