Guller Zoltán: az MTÜ tavaly hatmilliárd forintot költött nemzetközi marketingre
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) elnöke, Guller Zoltán a Mandinernek adott interjúban ismertette a Budapest Influenszer Trip pénzügyi hátterét és várható hatásait. Guller elmondta, hogy az MTÜ a tavalyi évben összesen hatmilliárd forintot költött nemzetközi marketingre, ebből másfél milliárd forint jutott a májusi influenszer és média eseményre.

54 százalékos bővülést jegyeztek fel csak amerikai látogatók körében
Az elnök kiemelte az esemény után tapasztalható jelentős növekedést a turista foglalásokban: 54 százalékos bővülést jegyeztek fel amerikai látogatók körében, míg Japánból másfélszer többen foglaltak szállást Budapestre, mint az előző év azonos időszakában.
A programsorozat azonban nem ment zökkenőmentesen, hiszen a költekezés mértéke és a kampány megkérdőjelezhető hatékonysága kritikákat váltott ki a közvéleményből és az ellenzéki pártok részéről is. Az esemény során a Halászbástyától az Operán át Tiborcz István luxushoteleinek pezsgővel teli bulijaiig minden helyszínen jelen voltak az influenszerek, akik extravagáns megjelenésükkel felhívást kaptak a kikövetésre.
A Demokratikus Koalíció (DK) feljelentést tett és az influenszerekkel kötött szerződéseket is kikérte az MTÜ-től. Guller azonban a kritikák ellenére is kiáll az influenszer marketing mellett, és terveik szerint az ősszel újabb hasonló eseményeket szerveznek, ezúttal távol-keleti influenszerek részvételével.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelező légitársasági csődvédelmi alapot javasol az Európai Utazási Irodák és Utazásszervezők Szövetsége
A globális turizmus folyamatos növekedése és az utazási kedv erősödése…
Tovább olvasom >Nagy potenciál rejlik a konferenciaturizmusban
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a konferenciaturizmusban hosszú távú növekedési potenciál…
Tovább olvasom >Idén is díjazták a legjobb konferencia és wellness szállodákat
Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott Aranynap-díjat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >