GS1 MobileCom Day: mobil megoldások az ellátási lánc és az értékesítés sikeréért
Sikerrel zárult június 29-én a MobileCom Day a GS1 szervezésében a világ 35 országában, 3 időzónában, Japántól az USA-ig. Itthon a Magyar Telekom Székházban gyűlt össze közel 80 érdeklődő, hogy a színes, szakmai előadásokat meghallgassa. Az előtérben szakmai kiállítók mutatták be újdonságaikat. A közvetlen hangulatú rendezvény a kapcsolatépítésre is kiváló alkalmat teremtett.
A108 országban tevékenykedő GS1 nemzetközi munkacsoportja tavaly hirdette meg az első MobileCom Day rendezvényt, amelynek lényege, hogy ugyanazon a napon a világ minél több országában népszerűsítsék B2B megoldásaik, szabványaik és egyedi termékkövetésük mellett az egyre fontosabb szerepet játszó B2C tevékenységüket, amely a termék és a fogyasztó közvetlen összekapcsolására hivatott. A témához 3 időzóna programbeosztásához alkalmazkodva 3 webinart is szerveztek, amelyek felvételről megtekinthetők a GS1 honlapján.
Az IBM munkatársa, Scott Duby „Az okosabb kiskereskedelem” című előadásában megdöbbentő számok láthatók. Ma a Föld lakosságának 28,7 százaléka rendelkezik online hozzáféréssel, s ez a szám 2013-ra eléri a 2,2 milliárd főt. Mobiltelefonja 5,3 milliárd embernek van. A megkérdezett vásárlók 86 százaléka szívesen használ egy vagy több technológiát (honlap, bolti kioszk, mobiltelefon, tv) vásárlásra vagy vásárláskor.
Kees Jacobs, a CapGemini vezető tanácsadója a termékcímkén adható digitális információ szerepét mutatta be a fogyasztói bizalom építésében. Kutatásaik szerint a vásárlókat leginkább a tápérték és az összetevők pontos listája érdekli. Azt tapasztalták, hogy a tudatos vásárlók szívesen használják mobiltelefonjukat, töltenek le speciális alkalmazásokat az árucikkek megismerése érdekében. Ha azonban az alkalmazásban csalódnak, téves adatot kapnak, vagy egyáltalán nem kapják meg az információt, bizalmatlanokká válnak, ami negatívan befolyásolja az adott márkáról, kereskedőről és adatszolgáltatóról kialakult képet, és nagyban visszaveti a vásárlási hajlandóságot is.
Fogyasztó és termék kapcsolata
A magyar MobileCom Day házigazdája Debreczeny Balázs, a GS1 marketing- és tréningmenedzsere volt, aki köszöntőjében összefoglalta a 2010-es rendezvény nemzetközi és hazai tapasztalatait, majd bemutatta az idei koncepció globális hátterét. Ezután 11 előadó számolt be a kapcsolódó újdonságokról, fejlesztési irányokról, a mobilkommunikáció ellátási láncra gyakorolt hatásáról és a modern marketingben betöltött szerepéről.
Kurucz Péter, a GS1 Magyarország vezető szakértője Horvátországból frissen hazatérve egy helyi terméken mutatta be, mennyire élő téma a vásárlókkal kódokon keresztül folytatott kommunikáció a közép-kelet-európai régióban is. Kátai Ildikó, a magyar POPAI főtitkára a vásárlás helyén alkalmazott POP-innovációkból merített nemzetközi ízelítőt. Bárdos Kristóf, a Digital Natives üzletfejlesztési igazgatója a július 4-én debütáló új alkalmazásukat, a Mixgart mutatta be, amivel az emberek irányíthatják a szórakozó- és egyéb helyeken szóló zenét.
A kávészünet után az AFP Group gyógyszeriparra fejlesztett alkalmazásait prezentálta Csepeli Csaba ügyvezető igazgató, majd a közönség megismerhette a BCS ipari azonosítás alapú megoldásait, számos példával szemléltetve, Sári István értékesítési menedzser tolmácsolásában. A belső térben alkalmazható navigációról az NNG vezető tanácsadója, Medvig Attila számolt be.
Az iPad 2 vállalati közegben nyújtotta lehetőségeit az iSTYLE Hungary munkatársai, Tamás Gábor ügyvezető és Krokavecz Viktor tréner ismertette.
A kiállítók közül a Nokia és a ZTE előadásokkal is szerepelt a programban. Dankovics Tamás, a Nokia Magyarország üzletfejlesztési igazgatója NFC chippel ellátott készülékeikre és kapcsolódó szolgáltatásaikra helyezte a hangsúlyt. Magos József, a ZTE Corporation értékesítési menedzsere a V9 tabletről tartott termék- és applikációbemutatót. A Sony Ericsson, a HTC és a Vonalkód Rendszerház standjait pedig a szünetekben látogatták meg az érdeklődők.
A zárórészben területi monitoring rendszerét mutatta be az InfomatiX ügyfélkapcsolati menedzsere, Mészáros Tamás, majd vásárláskönnyítő e-Cart megoldását ismertette Privitzky Gábor, a Qualysoft üzletág-igazgatója.
brit_mini.epsGS1
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >