Grüne Woche: Magyar élelmiszerek a nemzetközi érdeklődés fókuszában
Gráf József agrárminiszter a berlini vásárközpontban tartott csütörtök délutáni sajtótájékoztatóján 80 német es külföldi újságírót tájékoztatott a magyar élelmiszerek széles, kiváló minőségű kínálatáról.
Este aztán megnyílt a Grüne Woche, az egyik legrangosabb nemzetközi élelmiszeripari szakkiállítás. Az ünnepelyes megnyitón magyar táncosok es zeneművészek léptek fel a Nemzetközi Konferenciaközpontban.
Összesen 41 magyar cég állít ki az Agrármarketing Centrum által szervezett közösségi standon, amely most először vesz igénybe egy teljes csarnokot. Olyan ismert vállalatok mellett, mint a Bonbonetti, Cerbona, Hungerit es Univer, kis- és középvállalatok is bemutatják kínálatukat.
A nyitónap előtti csütörtök hagyományosan a politikai rendezvényeké. A növényi olajok árának 30 százalékos emelkedését prognosztizálta Ilse Aigner német élelmezésügyi, mezőgazdasági és fogyasztóvédelmi miniszter. Számít a tej drágulására is, míg szerinte a hús ára egyelőre stagnál.
– Ha a német élelmiszer-kereskedelemben továbbra is az árverseny uralkodik, akkor az a minőség rovására megy, és a fogyasztók látják majd a kárát – jelentette ki. – Pedig az élelmiszer nem egy áruféleség a sok közül, hanem létszükségleti, és meghatározza mindnyájunk életének minőségét.
Gráf József hangsúlyozta, hogy hazánk azon kevés közép- és kelet-európai ország egyike, amely több árut ad el Németországban, mint amennyit onnan behoz.
Pénteken 56 ország 1600 kiállítója várja tíz napon át a szokásos 400 ezer látogatót. Ezernyi "Ungarn" felirattal és fűszerpaprika logóval találkozhatnak majd.
Szombaton több mint 50 agrárminiszter vitatja meg a mezőgazdaság és a klímaváltozás kölcsönhatásait Berlinben, a Grüne Woche kísérőprogramjaként – jelenti Berlinből tudósítónk, Bajai Ernő.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >