Grüne Woche: Magyar élelmiszerek a nemzetközi érdeklődés fókuszában

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 01. 15. 00:06

Gráf József agrárminiszter a berlini vásárközpontban tartott csütörtök délutáni sajtótájékoztatóján 80 német es külföldi újságírót tájékoztatott a magyar élelmiszerek széles, kiváló minőségű kínálatáról.

Este aztán megnyílt a Grüne Woche, az egyik legrangosabb nemzetközi élelmiszeripari szakkiállítás. Az ünnepelyes megnyitón magyar táncosok es zeneművészek léptek fel a Nemzetközi Konferenciaközpontban.
Összesen 41 magyar cég állít ki az Agrármarketing Centrum által szervezett közösségi standon, amely most először vesz igénybe egy teljes csarnokot. Olyan ismert vállalatok mellett, mint a Bonbonetti, Cerbona, Hungerit es Univer, kis- és középvállalatok is bemutatják kínálatukat.
A nyitónap előtti csütörtök hagyományosan a politikai rendezvényeké. A növényi olajok árának 30 százalékos emelkedését prognosztizálta Ilse Aigner német élelmezésügyi, mezőgazdasági és fogyasztóvédelmi miniszter. Számít a tej drágulására is, míg szerinte a hús ára egyelőre stagnál.
– Ha a német élelmiszer-kereskedelemben továbbra is az árverseny uralkodik, akkor az a minőség rovására megy, és a fogyasztók látják majd a kárát – jelentette ki. – Pedig az élelmiszer nem egy áruféleség a sok közül, hanem létszükségleti, és meghatározza mindnyájunk életének minőségét.
Gráf József hangsúlyozta, hogy hazánk azon kevés közép- és kelet-európai ország egyike, amely több árut ad el Németországban, mint amennyit onnan behoz.
Pénteken 56 ország 1600 kiállítója várja tíz napon át a szokásos 400 ezer látogatót. Ezernyi "Ungarn" felirattal és fűszerpaprika logóval találkozhatnak majd.
Szombaton több mint 50 agrárminiszter vitatja meg a mezőgazdaság és a klímaváltozás kölcsönhatásait Berlinben, a Grüne Woche kísérőprogramjaként – jelenti Berlinből tudósítónk, Bajai Ernő.




Kapcsolódó cikkeink