Grillvariációk a ZIMBO Kft.-nél
Míg 2013-ban az áprilisig nyúló télutó végett nehezen, idén a korán beköszöntött jó idő miatt gyorsan indult el a grillszezon. Az elmúlt években az inkább szűkülő, mint fejlődő piacról több gyártó is kiszállt. Így viszont nagyobb piaci lehetőségek nyíltak meg a kitartóbbak előtt, akik a szezonra elsősorban kisebb kiszerelésű termékekkel és marketingmunkájuk fokozásával készülnek.
A grilltermékek országos piacán az elmúlt 5 év során 2013 volt az első olyan év, hogy a ZIMBO Kft. grillkészítményeinek eladása, ha kis mértékben is, de emelkedett, tudjuk meg Kováts Tamástól, a ZIMBO Perbál Kft. kereskedelmi igazgatójától. Véleménye szerint az elmúlt évek általános csökkenő tendenciáját egyrészt a vásárlói szokások megváltozása, másrészt a grillkészítmények árainak növekedése okozhatta.
Nyerhetnek a grillezéssel
A gyártók által kifejlesztett, jól megszokott alapízek (sajtos, fokhagymás, borsos, chilis) mellett a ZIMBO Kft. új termékekkel – marha és borjú, valamint Western, Pilisi, Puszta és Stuttgart grillkolbászokkal – is megjelenik az idei szezonra.
– Termékeink mindegyike magas hústartalommal rendelkezik, glutén- és szójamentes, valamint nem tartalmaz mesterséges színezéket – emeli ki a kereskedelmi igazgató. – Grilltermékeink zöme 200 és 300 grammos, annak érdekében, hogy a vásárlók a grillezés során többféle ízesítés közül választhassanak, minél többfélét megkóstolhassanak.
Idén a ZIMBO Kft. kiemelt feladatának tekinti a grilltermékcsalád forgalmának jelentős növelését, amelynek érdekében kiemelt promóciós eszközöket fog alkalmazni.
– Az értékesítés segítése végett egy különleges grillkampányt valósítunk meg. Ennek részeként kiemelném nyereményjátékunkat, amelyről a vevő bővebb információt a terméken feltüntetett weboldalon talál. A heti, illetve havi nyeremények mellett egy 1 millió forintos fődíj is kisorsolásra kerül – árul el részleteket Kováts Tamás. – A nyereményjáték mellett kiemelt újságos akciókat is tervezünk az egyes áruházláncoknál, valamint az értékesítést kóstoltatásokkal is támogatjuk. A ZIMBO grillezésre vonatkozó fotópályázatot is hirdet, ahol szintén értékes nyereményekkel várja a pályázókat. Fenti ösztönző eszközökkel reményeink szerint a grillszezon alatt igen jelentős értékesítésnövekedést fogunk elérni.
Kisebb kiszerelés, magas minőség
– A Kaiser Food számára sikeres volt a tavalyi grillszezon – jelzi Benkő András, a cég belföldi értékesítési vezetője. – Széles listázottságot értünk el, terven felüli értékesítést realizáltunk. Az idei évvel kapcsolatban is optimisták vagyunk, megújított grillszortimenttel vágunk neki a szezonnak.
Minden hálózatban jelen lesznek a Kaiser Food grillkészítményei, csatornánként változó koncepcióval. A cég az olcsótól a prémiumkategóriáig terjedő piacon idén a kisebb kiszerelésű, de magasabb minőségű termékek mellett döntött. Újdonságként jelentek meg 2014-ben a 190 g-os kiszereléssel, amely formáját tekintve eltér a hagyományos grillkolbászoktól, hiszen ezek a kolbászok kisebb kaliberű rudacska formájúak. Az ízpaletta sajtos, mustáros, pikáns és mix variánsokból áll.
– A május 2-án indult Kaiser nyereményjátékunkban ezek a termékeink is részt vesznek, promóciós címkével ellátva az üzletek polcain – mondja Benkő András. – Már egyetlen termék vásárlásával is nyerhet a fogyasztó, akár naponta 10 000 Ft értékű ajándékcsomagot vagy hetente 100 000 Ft értékű készpénzt. Minden velünk játszó fogyasztó részt vesz az 1 millió forintos fődíj sorsolásán. A promóciónk június 29-ig tart.
Arculati megújulás
A tavalyi évben a vállalati szintű növekedést meghaladó mértékben nőtt a Wiesbauer-Dunahús forgalma a grillpiacon.
– A tavalyi dinamikus növekedés után ismét kétszámjegyű növekedést tervezünk – árulja el Kazai Zsolt értékesítési vezető. – Ezt egyrészt a termékek idén is széles listázottságára, a partnereinkkel tervezett erőteljes akciós megjelenésekre alapozzuk. Másrészt a tavalyi évben kezdődött arculatváltásunk idén már grilltermékeinknél is látható lesz. Így a teljesen megújult és az újdonságokkal kiegészült grillszortimentünk összetéveszthetetlen lesz a piacon. Az elmúlt évek következetes stratégiája – egyenletesen magas minőség, folyamatos innováció, széles választék, kiváló ár-érték arányú termékek – elérte célját a fogyasztóknál. A stabilan növekvő igényes vásárlói réteg biztos piacot jelent a Wiesbauer grilltermékeknek.
Idén is két újdonsággal jelentkeznek a szezonban. A Wiesbauer Barbecue grillkolbász az amerikai, édes-sós, pikáns ízhatást kedvelőknél számíthat sikerre, a Wiesbauer csípős grillkolbász pedig az erős ízek kedvelőinek szól. Mindkét terméket 300 grammos, vákuumfóliás kiszerelésben forgalmazzák. Eladásösztönzés terén az eddig leginkább bevált, szórólapokban népszerűsített árakciókra helyezik idén is a hangsúlyt.
Korai még kísérletezni
A Landhof Hungária tapasztalatai szerint csökken a kiszerelés nagysága, és emelkedik a friss, nyers húsok iránti kereslet a grillkészítmények között.
– Jelentősen nőtt tavaly a Mixek, Party-csomagok és a Fehér Grillkolbász (Bratwürstel) népszerűsége, melyeknek a többszörösét adtuk el a korábbi évekhez képest – informálja lapunkat Gnám Péter, a Landhof Hungária Kft. key account managere. – A nagyobb (500 g) vagy a gasztro kiszereléseinkből több forgalmazását megszüntettük a kereslet hiánya miatt. Erősödött a hard diszkontok és kereskedelmi márkák szerepe, a kiegészítőkkel, hozzávalókkal hirdetett aktív marketingkampányoknak köszönhetően.
A cég évek óta sokat kísérletezik a Nyugat-Európában divatos trendek (grillsajtok, szalonnák, marha-birka grillek, nyársak) hazai meghonosításával, de sajnos a magas árszint miatt ezek a termékek itthon még nem piacképesek. Így 2014-ben is a jól bevált palettával jelentkeznek.
– Ebben az évben is a tavaly már sikeresnek bizonyult nyereményjátékokat és partneri akciós újságokat részesítjük előnyben, emellett csatlakozunk a vb-vel kapcsolatos kampányok sorába.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >