Grillvariációk a ZIMBO Kft.-nél
Míg 2013-ban az áprilisig nyúló télutó végett nehezen, idén a korán beköszöntött jó idő miatt gyorsan indult el a grillszezon. Az elmúlt években az inkább szűkülő, mint fejlődő piacról több gyártó is kiszállt. Így viszont nagyobb piaci lehetőségek nyíltak meg a kitartóbbak előtt, akik a szezonra elsősorban kisebb kiszerelésű termékekkel és marketingmunkájuk fokozásával készülnek.
A grilltermékek országos piacán az elmúlt 5 év során 2013 volt az első olyan év, hogy a ZIMBO Kft. grillkészítményeinek eladása, ha kis mértékben is, de emelkedett, tudjuk meg Kováts Tamástól, a ZIMBO Perbál Kft. kereskedelmi igazgatójától. Véleménye szerint az elmúlt évek általános csökkenő tendenciáját egyrészt a vásárlói szokások megváltozása, másrészt a grillkészítmények árainak növekedése okozhatta.
Nyerhetnek a grillezéssel
A gyártók által kifejlesztett, jól megszokott alapízek (sajtos, fokhagymás, borsos, chilis) mellett a ZIMBO Kft. új termékekkel – marha és borjú, valamint Western, Pilisi, Puszta és Stuttgart grillkolbászokkal – is megjelenik az idei szezonra.
– Termékeink mindegyike magas hústartalommal rendelkezik, glutén- és szójamentes, valamint nem tartalmaz mesterséges színezéket – emeli ki a kereskedelmi igazgató. – Grilltermékeink zöme 200 és 300 grammos, annak érdekében, hogy a vásárlók a grillezés során többféle ízesítés közül választhassanak, minél többfélét megkóstolhassanak.
Idén a ZIMBO Kft. kiemelt feladatának tekinti a grilltermékcsalád forgalmának jelentős növelését, amelynek érdekében kiemelt promóciós eszközöket fog alkalmazni.
– Az értékesítés segítése végett egy különleges grillkampányt valósítunk meg. Ennek részeként kiemelném nyereményjátékunkat, amelyről a vevő bővebb információt a terméken feltüntetett weboldalon talál. A heti, illetve havi nyeremények mellett egy 1 millió forintos fődíj is kisorsolásra kerül – árul el részleteket Kováts Tamás. – A nyereményjáték mellett kiemelt újságos akciókat is tervezünk az egyes áruházláncoknál, valamint az értékesítést kóstoltatásokkal is támogatjuk. A ZIMBO grillezésre vonatkozó fotópályázatot is hirdet, ahol szintén értékes nyereményekkel várja a pályázókat. Fenti ösztönző eszközökkel reményeink szerint a grillszezon alatt igen jelentős értékesítésnövekedést fogunk elérni.
Kisebb kiszerelés, magas minőség
– A Kaiser Food számára sikeres volt a tavalyi grillszezon – jelzi Benkő András, a cég belföldi értékesítési vezetője. – Széles listázottságot értünk el, terven felüli értékesítést realizáltunk. Az idei évvel kapcsolatban is optimisták vagyunk, megújított grillszortimenttel vágunk neki a szezonnak.
Minden hálózatban jelen lesznek a Kaiser Food grillkészítményei, csatornánként változó koncepcióval. A cég az olcsótól a prémiumkategóriáig terjedő piacon idén a kisebb kiszerelésű, de magasabb minőségű termékek mellett döntött. Újdonságként jelentek meg 2014-ben a 190 g-os kiszereléssel, amely formáját tekintve eltér a hagyományos grillkolbászoktól, hiszen ezek a kolbászok kisebb kaliberű rudacska formájúak. Az ízpaletta sajtos, mustáros, pikáns és mix variánsokból áll.
– A május 2-án indult Kaiser nyereményjátékunkban ezek a termékeink is részt vesznek, promóciós címkével ellátva az üzletek polcain – mondja Benkő András. – Már egyetlen termék vásárlásával is nyerhet a fogyasztó, akár naponta 10 000 Ft értékű ajándékcsomagot vagy hetente 100 000 Ft értékű készpénzt. Minden velünk játszó fogyasztó részt vesz az 1 millió forintos fődíj sorsolásán. A promóciónk június 29-ig tart.
Arculati megújulás
A tavalyi évben a vállalati szintű növekedést meghaladó mértékben nőtt a Wiesbauer-Dunahús forgalma a grillpiacon.
– A tavalyi dinamikus növekedés után ismét kétszámjegyű növekedést tervezünk – árulja el Kazai Zsolt értékesítési vezető. – Ezt egyrészt a termékek idén is széles listázottságára, a partnereinkkel tervezett erőteljes akciós megjelenésekre alapozzuk. Másrészt a tavalyi évben kezdődött arculatváltásunk idén már grilltermékeinknél is látható lesz. Így a teljesen megújult és az újdonságokkal kiegészült grillszortimentünk összetéveszthetetlen lesz a piacon. Az elmúlt évek következetes stratégiája – egyenletesen magas minőség, folyamatos innováció, széles választék, kiváló ár-érték arányú termékek – elérte célját a fogyasztóknál. A stabilan növekvő igényes vásárlói réteg biztos piacot jelent a Wiesbauer grilltermékeknek.
Idén is két újdonsággal jelentkeznek a szezonban. A Wiesbauer Barbecue grillkolbász az amerikai, édes-sós, pikáns ízhatást kedvelőknél számíthat sikerre, a Wiesbauer csípős grillkolbász pedig az erős ízek kedvelőinek szól. Mindkét terméket 300 grammos, vákuumfóliás kiszerelésben forgalmazzák. Eladásösztönzés terén az eddig leginkább bevált, szórólapokban népszerűsített árakciókra helyezik idén is a hangsúlyt.
Korai még kísérletezni
A Landhof Hungária tapasztalatai szerint csökken a kiszerelés nagysága, és emelkedik a friss, nyers húsok iránti kereslet a grillkészítmények között.
– Jelentősen nőtt tavaly a Mixek, Party-csomagok és a Fehér Grillkolbász (Bratwürstel) népszerűsége, melyeknek a többszörösét adtuk el a korábbi évekhez képest – informálja lapunkat Gnám Péter, a Landhof Hungária Kft. key account managere. – A nagyobb (500 g) vagy a gasztro kiszereléseinkből több forgalmazását megszüntettük a kereslet hiánya miatt. Erősödött a hard diszkontok és kereskedelmi márkák szerepe, a kiegészítőkkel, hozzávalókkal hirdetett aktív marketingkampányoknak köszönhetően.
A cég évek óta sokat kísérletezik a Nyugat-Európában divatos trendek (grillsajtok, szalonnák, marha-birka grillek, nyársak) hazai meghonosításával, de sajnos a magas árszint miatt ezek a termékek itthon még nem piacképesek. Így 2014-ben is a jól bevált palettával jelentkeznek.
– Ebben az évben is a tavaly már sikeresnek bizonyult nyereményjátékokat és partneri akciós újságokat részesítjük előnyben, emellett csatlakozunk a vb-vel kapcsolatos kampányok sorába.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >