Green Pledge projekt : Vállalást tett a reklámipar a környezetvédelem és fenntarthatóság reklámokban és a reklámkészítés során történő jobb érvényesítése érdekében
A Green Pledge vállalás életre hívói – Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) – elkötelezettek az iránt, hogy a reklámkészítés folyamata során kiemelt figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, magatartási formákra és a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére, hogy hozzájárulnak a pozitív környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi szemléletváltozáshoz.

A fenntarthatóság a cél
A három szakmai reklámszakmai szervezet fontos és előremutató felhívást tett közzé annak érdekében, hogy a jövőben a hazai reklámipar még nagyobb figyelmet szenteljen a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontokra a reklámok készítése során. A vállalás túlmutat a Magyar Reklámetikai Kódexen – amely a reklámok tartalmi kérdéseire vonatkozik, és amely szintén kiemelten foglalkozik a környezetvédelem kérdésével –, mert a reklámok tervezési, gyártási és közzétételi szempontjaira is kiterjed. A szakmai szervezetek csatlakozásra hívják a reklámkészítésben résztvevő cégeket, a reklámozókat, az ügynökségeket és a közzétevő médiát. A csatlakozó vállalatok a Green Pledge használatára abban az esetben lesznek jogosultak, ha legjobb gyakorlatuk bemutatásával bizonyítják a Green Pledge elveinek megvalósulását, melyet a három szakmai szervezet képviselőiből álló szakmai zsűri bírál el.
A jövő nemzedék számára kulcsfontosságú a fenntarthatóság és a környezetvédelem kérdésköre. Egy felelős társadalom minden szereplője részére a kihívás mellett egyben felelősség is, hogy tegyen az élhető jövőnk érdekében. Nagy öröm számomra, hogy a fogyasztói magatartást befolyásolni képes reklámipar felelősen, előre mutatóan gondolkozik, a Green Pledge keretében pedig konkrét vállalásokat fogalmaz meg és csatlakozási felhívást tesz közzé a szakmai szereplők számára – fogalmazott Prof. dr. Bándi Gyula az esemény díszvendége, zöld ombudsman, az alapvető jogok biztosának a jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó helyettese.
Ma már a környezetvédelem és fenntarthatóság kiemelt fontosságú egy vállalat működési startégiájában. A zöld szemlélet már az alapanyagok beszerzése, az energiafelhasználás, a gyártási folyamat mellett a termékek, szolgáltatások marketing aktivitásában is rendkívül fontos szereppel bír. Az MMSZ-nél hiszünk a jó gyakorlat erejében, ezért készítettük el az MMSZ Zöld Tagozata közreműködésével és a két társszakmai szervezettel közösen a Green Pledge vállalást és invitáljuk csatlakozásra tagjainkat, hiszen rendkívül fontosnak tartjuk, hogy minél több hirdető éljen a zöld vállalás lehetőségével. Meggyőződésem, hogy a Green Pledge vállalás szempontjait betartva felelős és előremutató projektek születnek majd, amelyek jó példaként történő megosztása inspiráló lehet minden reklámipari szereplő számára. – emelte ki Hinora Ferenc az MMSZ elnöke.
A piac vezető ügynökségei már jelenleg is figyelembe veszik a környezetvédelemi és a fenntarthatósági szempontokat a reklámok tervezése és kivitelezése során, ám biztos vagyok abban, hogy a Green Pledge mögötti összefogás a megbízókkal, valamint a filmgyártók bevonása további ösztönzést ad a MAKSZ tagjai számára a témában felelős, előrelátó gondolkodáshoz. – hangsúlyozta Blaskó Nikolett a MAKSZ elnöke.
A környezetvédelem és fenntarthatóság szempontjainak érvényesítése fontos a reklám tartalmában és annak elkészítése során is. A Green Pledge egy vállalás, de egyben segítő iránymutatás is reklámipar valamennyi szereplője számára. Büszke vagyok arra, hogy a reklámipar szakmai szervezeteinek összefogásával elkészült vállalás létrehozásában az ÖRT, mint a felelős kommunikációban aktív szerepet játszó szervezet komoly részt vállalt. A Green Pledge egyben segítséget és útmutatást is ad a reklámszakma szereplői számára. – fogalmazott dr. Molnár Kálmán az ÖRT elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
ÖRT és NMHH közös workshop: Az emberi testkép ábrázolásának hatása a fogyasztókra
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Média- és…
Tovább olvasom >Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) üdvözli a Nissan döntését
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) üdvözli a Nissan márka magyarországi…
Tovább olvasom >GVH-ÖRT workshop: Fókuszban az előzetes megfelelés!
A 2024-es versenyhatósági eljárások vizsgálati tapasztalatairól tartott workshopot tagjai számára…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >Kilőtt Kína kiskereskedelmi forgalma az év első két hónapjában
Kína ipari termelése a decemberinél kisebb, de a várakozásokat meghaladó…
Tovább olvasom >