Grandiózus fenntarthatósági tervek a VELUX-nál
November közepén VELUX regionális irodájában került sor a Magyar Marketing Szövetség Zöld tagozatának idei utolsó ülésére, ahol megismerhettük a VELUX ambiciózus globális fenntarthatósági céljait és azt, hogy ezeket a törekvéseket hogyan integrálja a vállalat a napi szintű, lokális működésébe.
A VELUX számára a kezdetektől fontos a fenntarthatóság, a vállalat az elmúlt 80 évben arra törekedett, hogy elérhetővé tegye az emberek számára, hogy fenntartható, napfénnyel és friss levegővel teli otthonokban éljenek.
Velux és fenntarthatóság
A cégcsoport két éve indította el a 2030-as „It’s our nature” elnevezésű fenntarthatósági stratégiáját, amely magában foglalja a klíma és a természet megőrzése érdekében tett elkötelezettségüket. A vállalat célja, hogy 2041-re elérje a teljes karbonsemlegességet – vagyis a 100 éves születésnapjukra kompenzálja az alapításunktól kibocsátott szén-dioxidot –, 2030-ra pedig 100%-ban szén-dioxid-semleges vállalat lesz. A VELUX hosszú távú együttműködést kötött a Schneider Electric-kel annak érdekében, hogy elérje a karbonsemlegességi célját az energiahatékonyság és a megújuló energia növelésével, a WWF-fel kötött 20 éves partnerség keretében pedig elindította az első erdővédelmi és helyreállítási projektet Ugandában, amely 2041 előtt mintegy egymillió tonna szén-dioxidot fog megkötni.
A VELUX globális szinten elkötelezett a fenntarthatóság mellett, így fontosnak tartja, hogy törekvéseit helyi szinten, a mindennapi működésébe is integrálja; erre példa, hogy a vállalat tavaly októberben költözött az új regionális irodába, amely kialakításakor kiemelkedően fontosak voltak a fenntarthatósági szempontok, mint például a napfényes, friss levegőjű munkaterek kialakítása vagy a régi irodából minél több bútor megőrzése. A VELUX igyekszik a vállalati eseményeit is a lehető legkevesebb karbonlábnyommal szervezni, a kelet-közép európai régióban pedig egy önkéntesekből álló fenntarthatósági csapat is működik, amely célja, hogy népszerűsítse a fenntarthatóságot és helyi szinten segítsen az embereknek a hétköznapjaikba építeni azt – legyen szó szakmai vagy személyes életről.
Kapcsolódó cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Szendvicshozzávalókból tankolunk fel leginkább
Pékáru, felvágott, sonka, szalámi és valamilyen kence – ezeket az…
Tovább olvasom >Elindult az Eisberg egészségtudatos táplálkozásra ösztönző kampánya
Naponta legalább öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt kellene fogyasztanunk az…
Tovább olvasom >