Grandiózus fenntarthatósági tervek a VELUX-nál
November közepén VELUX regionális irodájában került sor a Magyar Marketing Szövetség Zöld tagozatának idei utolsó ülésére, ahol megismerhettük a VELUX ambiciózus globális fenntarthatósági céljait és azt, hogy ezeket a törekvéseket hogyan integrálja a vállalat a napi szintű, lokális működésébe.
A VELUX számára a kezdetektől fontos a fenntarthatóság, a vállalat az elmúlt 80 évben arra törekedett, hogy elérhetővé tegye az emberek számára, hogy fenntartható, napfénnyel és friss levegővel teli otthonokban éljenek.
Velux és fenntarthatóság
A cégcsoport két éve indította el a 2030-as „It’s our nature” elnevezésű fenntarthatósági stratégiáját, amely magában foglalja a klíma és a természet megőrzése érdekében tett elkötelezettségüket. A vállalat célja, hogy 2041-re elérje a teljes karbonsemlegességet – vagyis a 100 éves születésnapjukra kompenzálja az alapításunktól kibocsátott szén-dioxidot –, 2030-ra pedig 100%-ban szén-dioxid-semleges vállalat lesz. A VELUX hosszú távú együttműködést kötött a Schneider Electric-kel annak érdekében, hogy elérje a karbonsemlegességi célját az energiahatékonyság és a megújuló energia növelésével, a WWF-fel kötött 20 éves partnerség keretében pedig elindította az első erdővédelmi és helyreállítási projektet Ugandában, amely 2041 előtt mintegy egymillió tonna szén-dioxidot fog megkötni.
A VELUX globális szinten elkötelezett a fenntarthatóság mellett, így fontosnak tartja, hogy törekvéseit helyi szinten, a mindennapi működésébe is integrálja; erre példa, hogy a vállalat tavaly októberben költözött az új regionális irodába, amely kialakításakor kiemelkedően fontosak voltak a fenntarthatósági szempontok, mint például a napfényes, friss levegőjű munkaterek kialakítása vagy a régi irodából minél több bútor megőrzése. A VELUX igyekszik a vállalati eseményeit is a lehető legkevesebb karbonlábnyommal szervezni, a kelet-közép európai régióban pedig egy önkéntesekből álló fenntarthatósági csapat is működik, amely célja, hogy népszerűsítse a fenntarthatóságot és helyi szinten segítsen az embereknek a hétköznapjaikba építeni azt – legyen szó szakmai vagy személyes életről.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: a fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben
A fenntartható mezőgazdaság és erdőgazdálkodás kiemelkedő szerepet játszik a klímaváltozás elleni küzdelemben,…
Tovább olvasom >Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >