Grandiózus fenntarthatósági tervek a VELUX-nál
November közepén VELUX regionális irodájában került sor a Magyar Marketing Szövetség Zöld tagozatának idei utolsó ülésére, ahol megismerhettük a VELUX ambiciózus globális fenntarthatósági céljait és azt, hogy ezeket a törekvéseket hogyan integrálja a vállalat a napi szintű, lokális működésébe.

A vállalat célja, hogy 2041-re elérje a teljes karbonsemlegességet (Fotó: Velux)
A VELUX számára a kezdetektől fontos a fenntarthatóság, a vállalat az elmúlt 80 évben arra törekedett, hogy elérhetővé tegye az emberek számára, hogy fenntartható, napfénnyel és friss levegővel teli otthonokban éljenek.

A VELUX 2030-ra 100%-ban szén-dioxid-semleges vállalat lesz (Fotó: Velux)
Velux és fenntarthatóság
A cégcsoport két éve indította el a 2030-as „It’s our nature” elnevezésű fenntarthatósági stratégiáját, amely magában foglalja a klíma és a természet megőrzése érdekében tett elkötelezettségüket. A vállalat célja, hogy 2041-re elérje a teljes karbonsemlegességet – vagyis a 100 éves születésnapjukra kompenzálja az alapításunktól kibocsátott szén-dioxidot –, 2030-ra pedig 100%-ban szén-dioxid-semleges vállalat lesz. A VELUX hosszú távú együttműködést kötött a Schneider Electric-kel annak érdekében, hogy elérje a karbonsemlegességi célját az energiahatékonyság és a megújuló energia növelésével, a WWF-fel kötött 20 éves partnerség keretében pedig elindította az első erdővédelmi és helyreállítási projektet Ugandában, amely 2041 előtt mintegy egymillió tonna szén-dioxidot fog megkötni.

A cég 2021 októberében költözött új irodába, ahol minden dolgozónak biztosított a napfényes, friss levegőjű munkatér (Fotó: Velux)
A VELUX globális szinten elkötelezett a fenntarthatóság mellett, így fontosnak tartja, hogy törekvéseit helyi szinten, a mindennapi működésébe is integrálja; erre példa, hogy a vállalat tavaly októberben költözött az új regionális irodába, amely kialakításakor kiemelkedően fontosak voltak a fenntarthatósági szempontok, mint például a napfényes, friss levegőjű munkaterek kialakítása vagy a régi irodából minél több bútor megőrzése. A VELUX igyekszik a vállalati eseményeit is a lehető legkevesebb karbonlábnyommal szervezni, a kelet-közép európai régióban pedig egy önkéntesekből álló fenntarthatósági csapat is működik, amely célja, hogy népszerűsítse a fenntarthatóságot és helyi szinten segítsen az embereknek a hétköznapjaikba építeni azt – legyen szó szakmai vagy személyes életről.

Az idei utolsó MMSZ Zöld tagozati kihelyezett ülés résztvevői
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >