Grandiózus fenntarthatósági tervek a VELUX-nál
November közepén VELUX regionális irodájában került sor a Magyar Marketing Szövetség Zöld tagozatának idei utolsó ülésére, ahol megismerhettük a VELUX ambiciózus globális fenntarthatósági céljait és azt, hogy ezeket a törekvéseket hogyan integrálja a vállalat a napi szintű, lokális működésébe.

A vállalat célja, hogy 2041-re elérje a teljes karbonsemlegességet (Fotó: Velux)
A VELUX számára a kezdetektől fontos a fenntarthatóság, a vállalat az elmúlt 80 évben arra törekedett, hogy elérhetővé tegye az emberek számára, hogy fenntartható, napfénnyel és friss levegővel teli otthonokban éljenek.

A VELUX 2030-ra 100%-ban szén-dioxid-semleges vállalat lesz (Fotó: Velux)
Velux és fenntarthatóság
A cégcsoport két éve indította el a 2030-as „It’s our nature” elnevezésű fenntarthatósági stratégiáját, amely magában foglalja a klíma és a természet megőrzése érdekében tett elkötelezettségüket. A vállalat célja, hogy 2041-re elérje a teljes karbonsemlegességet – vagyis a 100 éves születésnapjukra kompenzálja az alapításunktól kibocsátott szén-dioxidot –, 2030-ra pedig 100%-ban szén-dioxid-semleges vállalat lesz. A VELUX hosszú távú együttműködést kötött a Schneider Electric-kel annak érdekében, hogy elérje a karbonsemlegességi célját az energiahatékonyság és a megújuló energia növelésével, a WWF-fel kötött 20 éves partnerség keretében pedig elindította az első erdővédelmi és helyreállítási projektet Ugandában, amely 2041 előtt mintegy egymillió tonna szén-dioxidot fog megkötni.

A cég 2021 októberében költözött új irodába, ahol minden dolgozónak biztosított a napfényes, friss levegőjű munkatér (Fotó: Velux)
A VELUX globális szinten elkötelezett a fenntarthatóság mellett, így fontosnak tartja, hogy törekvéseit helyi szinten, a mindennapi működésébe is integrálja; erre példa, hogy a vállalat tavaly októberben költözött az új regionális irodába, amely kialakításakor kiemelkedően fontosak voltak a fenntarthatósági szempontok, mint például a napfényes, friss levegőjű munkaterek kialakítása vagy a régi irodából minél több bútor megőrzése. A VELUX igyekszik a vállalati eseményeit is a lehető legkevesebb karbonlábnyommal szervezni, a kelet-közép európai régióban pedig egy önkéntesekből álló fenntarthatósági csapat is működik, amely célja, hogy népszerűsítse a fenntarthatóságot és helyi szinten segítsen az embereknek a hétköznapjaikba építeni azt – legyen szó szakmai vagy személyes életről.

Az idei utolsó MMSZ Zöld tagozati kihelyezett ülés résztvevői
Kapcsolódó cikkeink
A K&H Csoport elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék Díjat
A K&H Csoport 2025-ben elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >