Görögdinnye: rendszeresen egyeztet a Kamara és az Auchan
A teljes görögdinnyeszezon alatt folyamatosan egyeztet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete és az Auchan. Az információcsere során az áruházlánc a dinnyepiac helyzetén túl a termelőktől érkező adatokról is képet kap.
Július közepén, a meleg idővel – némi késéssel ugyan, de – elindult a magyar dinnyeszezon, ezért megkezdődhettek a rendszeres, kétheti egyeztetések a termelői érdekképviselet és az Auchan között. Az információcsere a teljes görögdinnyeszezon alatt tart majd a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete és az áruházlánc részvételével. Az egyeztetések során a dinnyepiaci körképen kívül a dinnyetermelők aktuális helyzetéről is szó esik.
Az Auchan zöldség-gyümölcs stratégiájának célja, hogy hosszú távon, a magyar gazdákkal és a szakmai szervezetekkel együttműködésben fejlessze a beszerzési gyakorlatát, és ezzel jó példával járjon elöl. Mindennek jegyében termeltetési szerződései és a direkt beszállítás révén az áruházlánc kiszámíthatóan és méltányosan biztosítja, illetve kívánja a jövőben is biztosítani a gazdák számára a felvásárlást, amely egyúttal azt is garantálja, hogy folyamatosan, egyenletesen kiváló minőségű zöldség és gyümölcs kerülhessen a polcokra.
A hazai dinnyekínálat adta lehetőségektől függően az áruházlánc minden esetben törekszik arra, hogy a lehető legnagyobb arányban magyar gyümölcsöt kínáljon a vásárlóknak. Idén a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a termelői szervezet szerint – a tavalyi évhez hasonlóan – a termés képes lesz kielégíteni a keresletet, vagyis elegendő dinnye terem majd a magyar termelőknél. Ennek megfelelően július közepétől mind a sima, mind a fekete héjú magszegény, mind a sárga húsú görögdinnye kategóriákban 100 százalékban magyar terméket lehet kapni az Auchannál. Az elmúlt években pedig jól látszik a trend, miszerint júliustól már nem augusztus 15-ig tart a szezon, hanem még szeptemberben is lehet édes magyar dinnyét kapni az áruházláncok polcain.
Az Auchan és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a közelmúltban erősítette meg a magyar termelők piacra jutását segítő együttműködését, melynek célja a hazai gazdaságokkal való kapcsolat szorosabbra fűzése, valamint a minőségi magyar termékek számának növelése az áruházlánc polcain.
Kapcsolódó cikkeink
Varga Mihály: a kormány kiáll a magyar gazdák érdekei mellett
A kormány a szuverenitás egyik pilléreként tekint az agráriumra, ezért…
Tovább olvasom >Szorosabbra fűzi az együttműködését a NAK és a Magyar Jogász Egylet
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke, Papp Zsolt György bemutatkozó…
Tovább olvasom >A magas minőség idén is biztosított a karácsonyi halkínálatban
Az időjárás idén sem könnyítette meg a hazai haltermelő gazdaságok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >K&H innovációs index: mélyponton a magyar vállalati innováció
A K&H innovációs index 2024 második félévi eredményei a hazai…
Tovább olvasom >Jelentős minimálbér-emelés várható Magyarországon: 2027-re 374 ezer forint lesz a bruttó összeg
Jövőre 9 százalékkal, 2026-ban 13 százalékkal, 2027-ben pedig további 14…
Tovább olvasom >