Google, Samsung, Pick: a legerősebb magyarországi márkák
Ismét a Google végzett az élen a VMLY&R reklámügynökség 2019-es országos reprezentatív kutatásában, amely képet ad arról, hogyan látják a márkákat a magyar fogyasztók. A rangsorban a Samsung és egyetlen magyar márkaként a Pick követi – közölte a kutató cég az MTI-vel.
A listát minden eddiginél nagyobb jelenléttel uralja a technológiai szektor: a Google és a Samsung után szorosan a negyedik helyen a Youtube, míg az ötödiken a Microsoft, hatodikon pedig a Facebook áll.
Nem meglepő, hogy az innovatív jelzőhöz is a technológiai márkákat társítják a magyar fogyasztók, ám érdekesség, hogy a tavaly bevezetett Fuze Tea üdítőitalként is be tudott kerülni a leginnovatívabb márkák közé, a médiajelenlétnek, az erős bevezető kampánynak az eredményeként.
A legtöbbet a Huawei és az Aldi javított a korábbi eredményén – a kínai távközlési óriásvállalat a botrányok ellenére 2017-hez képest megduplázta a pontszámát. Az Aldi több mint 300 helyet javított.
A magyar márkák azonban kiszorultak az élmezőnyből: a Pick után mindössze a Gyulai (38.) és a Pöttyös (42.) fért bele a top50-be. 2017-ben a Béres is top10-ben volt, de 2017-ben top50-ben ott volt még: Boci, Herz, Gyulai, Gyermelyi, Pöttyös, Sió, Piros Mogyorós, Magyar Posta, Mol.
A VMLY&R reklámügynökség 1993 óta készíti a világ legnagyobb kategóriafüggetlen márkapercepció-kutatását (BrandAsset Valuator, BAV), 50 országban. A kétévente megismételt kutatás 10. alkalommal készült Magyarországon. A felmérés 2400 fős országos reprezentatív mintán közel 700 márka megítélését vizsgálja. A kutatás során egy márka erőssége az egyediség, relevancia, megbecsültség és ismertség dimenziók mentén rajzolódott ki, de az eredményekből ezen felül a márkák imázs attribútumairól, illetve a fogyasztók márkahasználati szokásairól is pontosabb kép rajzolódik ki. Az adatfelvételt a GfK végezte. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jól-létből jövő – így születnek a megoldások
Áprilisban a stressztudatosság hónapjába léptünk, amely kiváló alkalom lehet arra,…
Tovább olvasom >A Samsung legújabb eszközei extrém munkakörnyezetekre tervezve, fejlett AI-funkciókkal és vállalati biztonsági megoldásokkal
A Samsung új szintre emeli a mobil munkavégzést: 2025 áprilisában…
Tovább olvasom >A Samsung bejelentette partnerségét az „Egy Minceraft filmmel”
A Samsung bejelentette partnerségét a Warner Bros. és a Legendary…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >