Google: élen járnak a magyarok az internetezésben
Élen járnak a magyarok az internetezésben: a 16 évesnél idősebbek 89 százaléka internetezik naponta, míg a világátlag 86 százalék – derül ki a Google megbízásából 63 ország 79 ezer lakosának megkérdezésével készített szerdán közzétett reprezentatív felmérésből.
Asabiny Miléva, a Google ügynökségi kapcsolatokért felelős menedzsere a 2017-es mobil-, és internet használati felmérés adatairól kiemelte: a magyarok 81 százaléka – globálisan 77 százaléka – használja az internetet magáncélra. Az 54 évesnél idősebb magyarok 28 százaléka, a 45 felettieknek pedig közel fele napi szinten internetezik, globálisan hasonló az arány 22 illetve 39 százalék – ismertette.
A kutatásból kiderült az is, hogy az internethasználat mobilközpontúvá vált: a magyar felhasználók 34 százaléka internetezik inkább asztali számítógépen, míg kétharmaduknál inkább az okostelefonok dominálnak. A világátlagot tekintve 20 százalék választja inkább az asztali számítógépet, és 72 százalék az okoseszközöket.
Asabiny Miléva hozzátette: a magyarok átlagosan 2,5 csatlakoztatott eszközön használják az internetet, 68 százalékuk ezeket párhuzamosan használja, ez egybevág a globális trendekkel. A 16 évesnél idősebb magyarok 65 százaléka rendelkezik okostelefonnal, míg 2013-ban csak 34 százalékuknak volt ilyen eszköze – mutatott rá. A mobilnet minden korosztály számára vonzó, az internetezők közül az 55 év felettiek 42 százaléka, a 45-54 közöttiek 55 százaléka internetezik mobilon.
Kitért arra: a mobilozók számára kiemelkedően fontos a gyorsaság, a felmérés szerint a mobilról érkező látogatások 53 százaléka megszakad, mert az adott oldal 3 másodpercnél lassabban töltődik be. Minden második mobilnetező 2 másodperces oldalbetöltést várna el, valamint a megkérdezettek 46 százaléka azt mondta, hogy a mobilon való internetezés során lassú oldalbetöltés a legbosszantóbb – mondta Asabiny Miléva. Kiemelte, hogy a testmysite.withgoogle.com oldal azonnali ingyenes visszajelzést ad arról, hogy az adott weboldal hány másodperc alatt töltődik be mobilinternetről.
Ormándlaki Balázs, a Drive Online Marketing online marketing stratégia tervezője hozzátette: a felmérés adatai a www.consumerbarometer.com oldalon ingyenesen elérhetőek országokra lebontva, a kutatás a kkv-k külpiacra lépéséhez is fontos információkat ad az egyes országok felhasználói szokásairól. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >