Gondolatok a CSR-ről
Az FMCG-szakmában értelmezhető fogyasztó vásárlási döntéseit erősen befolyásolja egy gyártó vagy egy márka iránti bizalom. Tehát az erre fordított idő, energia és pénz semmiképp sem tekinthető kidobottnak, sokkal inkább jó befektetésnek.Persze ennél jóval több – elég, ha csak az öko-tudatosságra gondolunk –, de ami a lényeg: mindenképpen pozitív gondolkodásmód. Mégpedig olyan, amely – kicsit is elmélyedve benne –, elindít egy öntisztító folyamatot. Nem kell tehát félnünk a kezdeti tudatlanságból, helytelen értelmezésből származó, CSR mögé bújtatott borzalmaktól, mert hamar lemorzsolódik a „túlfogyasztás – lelkiismeret – vezeklés” vonulat éppúgy, mint a sanda szándékú, vagy butácska CSR-be csomagolt promóció. Nem kell azt sem gondolnunk, hogy ez a tevékenység csak a nagyok lehetősége, sőt egészen kicsiben elkezdhető, ráadásul öngerjesztő folyamat.
Én például úgy kezdtem öt éve, hogy kaptam egy hallókészüléket, amiben tíznaponként elemet kell cserélnem. Néhányszor kidobtam ezt a mintegy 5 mm átmérőjű elhasznált elemet a szemétbe, mígnem egy kolléganőm meglátta, rám pirított, és hozzá felajánlotta, hogy ha összegyűjtöm, leadja a lakása melletti elektronikai üzletben. Mindez egy értekezleten történt, ahol sokan hallották. Ennek eredményeként kéthetente szép kis kupac gyűlt össze elemekből, mert mindenki behozta, betette a gyűjtőbe.
Innen már csak kis lépés, hogy az iroda fűtését alacsonyabbra állítsd: 25 helyett 21 fokra, vagy hogy a papír mindkét oldalára nyomtatsz, vagy a bizalmas infót nem tartalmazó, még csak egy oldalon nyomott irományokat odaadod a szomszéd óvodának, hogy a gyerekek rajzolhassanak rá. Aztán megszünteted a papír alapú adminisztrációt, kommunikációt, végül kinövöd a számítógépeidet, amiket nem dobsz ki, hanem öreg monitoraiddal együtt odaadod valamelyik környékbeli nyugdíjasklubnak, ahova még elküldöd legjobb informatikusodat is, hogy tanítsa meg őket a használatukra. Rövid időn belül pedig azt veszed észre, hogy egyre több pozitív hír jelenik meg a cégedről a blogokban, mert ugye tudjuk, hogy a szájreklám a legjobb reklám, amiről azt tartottuk régen, hogy lassan terjed. Csakhogy a képzett nyugdíjasaid már nemcsak a piacokon meg a családban mondják el, hogy mennyire kiteljesedett az életük cégednek köszönhetően, hanem bizony azonnal és sokaknak, az iwiwen újra meglelt ismerősöknek. Na meg persze más közösségi oldalakon is.
Szóval, aki úgy érzi, hogy rendelkezik tiszta fejjel, képes tudatosan gondolkodni, az érzelmi oldalon pedig fel tud lelni némi szociális érzékenységet, az kezdjen neki már ma! Megéri.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >