Gombafogyasztásra ösztönöz a NAK
Idén ismét találkozhatnak a fogyasztók különböző zöldség- és gyümölcsfélék fogyasztását népszerűsítő kampányokkal az áruházláncokban. Júniusban a hazai csiperke- és laskagomba kerül a fókuszba, amelyek értékes tápanyagtartalmukkal igazi főszereplők lehetnek a mindennapi táplálkozás során. A kampányok mellett új, szórakoztató edukációs közösségi oldal is indult a Facebookon Itthonról-Otthonra címmel, a hazai élelmiszerek népszerűsítésére.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) által szervezett program két gombafajt érint, a csiperkét és a laskagombát, amelyek a legjelentősebb termesztett fajok hazánkban. A kiskereskedelmi láncok (Auchan, CBA, LIDL, METRO, SPAR, TESCO) és hazai termelők részvételével zajló fogyasztásösztönző kampány a gomba esetében határozottan indokolt, hiszen a tapasztalatok szerint az egy főre eső fogyasztás igen alacsony, mindössze 1-1,5 kilogramm évente. A kampány célkitűzése, hogy ezt megduplázva, évi 3 kilogrammra növekedjen az egy főre jutó hazai fogyasztás – jelentette be Győrffy Balázs, a NAK elnöke a mai kampánynyitó sajtóeseményen. A magas ásványianyag- és vitamintartalmú, értékes fehérjéket és zsírsavakat tartalmazó gombafélék itthon inkább ősszel-télen keresettek, pedig az év további időszakában is érdemes őket felvenni a változatos étrend alapanyagai közé.
A NAK júniusban zajló kampánya nagyobb részben az edukációra helyezi a hangsúlyt, mert a tapasztalatok szerint a hazai fogyasztók a gomba felhasználásával kapcsolatban viszonylag kevés információval rendelkeznek. A tudatformálás többek között azért is fontos eleme a programnak, mert az ismeretek hiánya miatt sokszor az alapanyag értékesebb részeit nem használják fel az ételekben. Sokakban még élnek olyan téves információk, amelyek a nyers fogyaszthatóságot kérdőjelezik meg. Példaként említhető, hogy a laskagomba húspótló szerepéről és széles körű felhasználhatóságáról szinte egyáltalán nincsenek információi a hazai átlagfogyasztónak. Az előkészítési szokásokon is van még mit javítani, kifejezetten javallott például a gombát hámozás nélkül felhasználni.
A hazai gombatermelés az utóbbi években növekedett, a 2008-ban regisztrált 18 ezer tonnás mennyiségről a tavalyi évre közel 30 ezer tonnára bővült, nagyjából 15-20 milliárd forintos éves termelési értéket produkálva. A megtermelt gomba 90 százaléka csiperke, 7-8 százaléka laskagomba, ezek közel 60 százaléka exportra kerül. Magyarországon 18-20 nagyobb és 300-400 kisebb gombatermelőt tartanak nyilván, az ágazat mintegy 4.500 főt foglalkoztat.
„Itthonról Otthonra”
A NAK idén kibővített eszköztárral kívánja elérni a fogyasztók minél hatékonyabb tájékoztatását, ezáltal is segítve tagjait. Ennek érdekében „Itthonról Otthonra” címmel létrehozott egy életmód témájú Facebook-oldalt. Itt egész évben, edukációs jelleggel olyan látásmód-formáló üzeneteket juttat el szórakoztató formában, amelyek segítik a hazai termékekbe vetett bizalom erősítését.
Az oldal elérhetősége: facebook.com/itthonrolotthonra
Kapcsolódó cikkeink
„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >Ízletes desszertek mellett számos gyógyszerünk alapanyaga a mák
Nem csak desszertjeink hagyományos alapanyagaként kiváló a mák. A gazdag…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >