GMO-mentes védjegy az alternatív kínálatért
Védjeggyel ellátott GMO-mentes termékek bevezetését kívánja elérni a GMO-mentes Magyarországért Egyesület, amely abban bízik, hogy már az év végén, a jövő év elején ezek megjelenhetnek a magyar üzletekben.
Az egyesület egyik alapítója, Kulik Zoltán elnök az M1 aktuális csatorna esti hírfolyamában hétfőn elmondta: a GMO-mentes Magyarországért Egyesület azért alakult, hogy a magyar fogyasztók számára alternatív kínálatot biztosítson.
A génmódosított szervezetek (GMO) az élelmiszeripari láncban a takarmányon keresztül kerülnek be az állati termékekbe, húsba, tejbe, tojásba – fejtette ki Kulik Zoltán.
Emlékeztetett arra, hogy Magyarország GMO-mentesen termel, ami azt jelenti, hogy magyar földön GMO-t tartalmazó növény köztermesztésben nem termeszthető, ilyen termékek csak importból kerülnek be.
Magyarország takarmánypiaca mintegy 4 millió tonna, a legfontosabb fehérjenövény a szója, amely nélkülözhetetlen a takarmány előállításához. Az országba évente 550-600 ezer tonna import szója érkezik, főként a dél-amerikai országokból, a termény 95 százaléka génmódosított – mondta. Hozzátette: Európába 34-35 millió tonna szója kerül be, amelyből csupán mintegy 1,5 millió tonna GMO-mentes.
Kulik Zoltán kiemelte: Magyarország képes GMO-mentes élelmiszereket előállítani, mert ki tudja iktatni a takarmányozásból a GMO-s fehérjéket.
Magyarországon 40 ezer hektáron termelnek szóját, évente mintegy 80 ezer tonnát, az elnök szerint ez a terület jelentősen növelhető. Akár 200 ezer hektáron is lehetne szóját termelni az országban – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >Egyhangú támogatást kapott a 2027 utáni gazdaközpontú agrárpolitika
Az EU-tagállamok agrárminiszterei tanácsi következtetéseket fogadtak el a 2027 utáni…
Tovább olvasom >Lassú, de folyamatos növekedés jellemzi a napraforgó termelői árát
Az Oil World szakértői a 2023/2024. évihez képest 9 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >