GMO-mentes védjegy az alternatív kínálatért
Védjeggyel ellátott GMO-mentes termékek bevezetését kívánja elérni a GMO-mentes Magyarországért Egyesület, amely abban bízik, hogy már az év végén, a jövő év elején ezek megjelenhetnek a magyar üzletekben.
Az egyesület egyik alapítója, Kulik Zoltán elnök az M1 aktuális csatorna esti hírfolyamában hétfőn elmondta: a GMO-mentes Magyarországért Egyesület azért alakult, hogy a magyar fogyasztók számára alternatív kínálatot biztosítson.
A génmódosított szervezetek (GMO) az élelmiszeripari láncban a takarmányon keresztül kerülnek be az állati termékekbe, húsba, tejbe, tojásba – fejtette ki Kulik Zoltán.
Emlékeztetett arra, hogy Magyarország GMO-mentesen termel, ami azt jelenti, hogy magyar földön GMO-t tartalmazó növény köztermesztésben nem termeszthető, ilyen termékek csak importból kerülnek be.
Magyarország takarmánypiaca mintegy 4 millió tonna, a legfontosabb fehérjenövény a szója, amely nélkülözhetetlen a takarmány előállításához. Az országba évente 550-600 ezer tonna import szója érkezik, főként a dél-amerikai országokból, a termény 95 százaléka génmódosított – mondta. Hozzátette: Európába 34-35 millió tonna szója kerül be, amelyből csupán mintegy 1,5 millió tonna GMO-mentes.
Kulik Zoltán kiemelte: Magyarország képes GMO-mentes élelmiszereket előállítani, mert ki tudja iktatni a takarmányozásból a GMO-s fehérjéket.
Magyarországon 40 ezer hektáron termelnek szóját, évente mintegy 80 ezer tonnát, az elnök szerint ez a terület jelentősen növelhető. Akár 200 ezer hektáron is lehetne szóját termelni az országban – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Európa-szerte alacsony meggytermés várható idén
Szakértők 2025-re jelentős terméskiesést jeleznek Európa és Ázsia meggytermelő országaiban…
Tovább olvasom >Vetőmag Szövetség: növelni kellene a fémzárolt kalászos vetőmagok arányát
A fajtatisztaság és termésbiztonság érdekében növelni kellene a fémzárolt kalászos…
Tovább olvasom >Drágább lett a napraforgómag
Az Oil World júniusi projekciójában a 2024/2025. évihez képest 11…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >