Gluténmentes élet 80 milliárd forintért évente
A hazai kiskereskedelem értékbeli összforgalmából 4 százalékot hasítottak ki a gluténmentes élelmiszerek 2018. július és 2019. június között, ami közel 80 milliárd forintot jelent. Erőteljesen jön fel többek közt a gluténmentes tortilla és fagyasztott pizza, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Hajnal Dóra
ügyfélkapcsolati
vezető, Nielsen
„Magyarországon az EU-s átlag fölötti a különféle allergiától vagy ételintoleranciától szenvedők aránya: a Nielsen 2017-es globális kutatása értelmében a hazai lakosság 7 százaléka vallja magát gluténérzékenynek” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. „Emellett különféle fogyasztói asszociációk, úgymint egészségesség és vásárlói tudatosság is hajtják a gluténmentes termékek forgalmát.”
A Nielsen által vizsgált több mint 90 élelmiszer-kategória között a kakaópornál a legnagyobb a saját kategória összértékesítéséből kihasított gluténmentes szegmens forgalma: közel 40 százalék, ami két és fél milliárd forintnak és 17 tonnának felel meg évente. A kakaót a nedves bébiétel követi: ebben a kategóriában az értékbeli forgalom egynegyede gluténmentes.
Kimondottan lendületesen tör előre a gluténmentes tortilla: a vizsgált időszakban közel megháromszorozta értékbeli forgalmát. Gluténmentes mélyhűtött pizzából is többet vásárol a magyar: a szegmens értékben 80 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, ezzel alulról súrolja a kategória összértékesítésének 3 százalékát. Mennyiségben ez 68 tonna pizzát jelent, ami közel 70 százalékos növekedés. //
Kapcsolódó cikkeink
Hajápolás, messze a higiénián túl
Elmúltak már azok az idők, amikor a hajmosás és -ápolás…
Tovább olvasom >Magazin: Nagy gin-bumm a bár körül!
Nem halkuló sikertörténet a giné: forgalma és népszerűsége folyamatosan erősödik…
Tovább olvasom >Sokmilliárdos forgalmat generál a grillszezon
A grillkolbászok piaca átlépte a 4,5 milliárd forintos forgalmat a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elindult a hazai dinnyeszezon
Elindult a hazai dinnyeszezon, az elmúlt néhány évvel ellentétben jó…
Tovább olvasom >Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny
Az ügyfélélmény (customer experience, CX) ma már az egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Borús nyárkezdetet jelez Németországnak a DIW konjunktúra-barométere
Nem kecsegteti derűs kilátásokkal a német gazdaságot a második negyedévre…
Tovább olvasom >