Globetrotter áruházrendszer Kölnben – vásárlás a XXI. században
Imádok vásárolni. Nemcsak nagy dolgokat, hanem egy mindennapos élelmiszer-vásárlás során is örömömet lelem a polcok nézegetésében. Amióta trade marketinggel foglalkozom – és ennek már több mint 15 éve –, próbálom a kereskedelemmel kapcsolatos dolgokat vásárlói szemmel értelmezni.A EuroShop valamennyi kiállítója ezt a szemléletet tükrözte. Fontos a bolt, a polc, a termék, a vásárlásra ösztönző valamennyi körülmény, azok teljessége és komplexitása.
Egy másik német városban, Kölnben hasonló élményekben volt részem. Nem volt könnyű megtalálni a Globetrotter áruházat, amely szabadidőre, sportra, hobbira szakosodott. Már a bejárat is rendhagyó, külön recepciós köszönti a vásárlót vagy látogatót, mert az is akad bőven. A tájékoztatás, információadás munkaköri kötelessége, nem pedig teher.
A földszinti korlátra támaszkodva teljes képet láthatunk az áruházról, mivel a mínusz első emeleten egy valódi tó látható. Nemcsak öncélú esztétikai élményt nyújt, hanem hasznos vásárlási élményt növelő tényező. Tehát trade marketinges eszköz, vagy mondhatjuk: kellék. Aki például búvárfelszerelést vagy vízi járművet szeretne vásárolni, rögtön ki is próbálhatja.
Ugyanakkor, ha bakancsot vesz, ami hegyi túrázásra alkalmas, felhívják figyelmét, hol tanulhatja meg az ezzel a sportággal kapcsolatos tudnivalókat, sőt, rögtön szállást vagy utazást is foglalhat.
A szolgáltatások köre végtelen, hiszen a vásárlást ösztönző kreativitás pont erről szól. A boltban a polci megjelenés szintén számtalan megvalósítási lehetőséget ad, amelyek kiaknázása a terméket, szolgáltatást gyártó, fejlesztő munkatárs rátermettségén, és persze az anyagi lehetőségeken is múlik.
Nem csak a drága megoldások az üdvözítőek, sokszor az egyszerűség jobban hat a vásárlóra, mint a túlbonyolított, drága, csak a pénzről szóló megvalósítás.
Mindezt tükrözi a Globetrotter-féle kiskereskedelem, utat mutat, merre fejlődhetünk, jó példával jár elöl. Valamennyi olvasónak ajánlom megtekintésre.
Csíkné dr. Kovács Klára
ügyvezető igazgató Karrier & Stílus
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >