Globetrotter áruházrendszer Kölnben – vásárlás a XXI. században
Imádok vásárolni. Nemcsak nagy dolgokat, hanem egy mindennapos élelmiszer-vásárlás során is örömömet lelem a polcok nézegetésében. Amióta trade marketinggel foglalkozom – és ennek már több mint 15 éve –, próbálom a kereskedelemmel kapcsolatos dolgokat vásárlói szemmel értelmezni.A EuroShop valamennyi kiállítója ezt a szemléletet tükrözte. Fontos a bolt, a polc, a termék, a vásárlásra ösztönző valamennyi körülmény, azok teljessége és komplexitása.
Egy másik német városban, Kölnben hasonló élményekben volt részem. Nem volt könnyű megtalálni a Globetrotter áruházat, amely szabadidőre, sportra, hobbira szakosodott. Már a bejárat is rendhagyó, külön recepciós köszönti a vásárlót vagy látogatót, mert az is akad bőven. A tájékoztatás, információadás munkaköri kötelessége, nem pedig teher.
A földszinti korlátra támaszkodva teljes képet láthatunk az áruházról, mivel a mínusz első emeleten egy valódi tó látható. Nemcsak öncélú esztétikai élményt nyújt, hanem hasznos vásárlási élményt növelő tényező. Tehát trade marketinges eszköz, vagy mondhatjuk: kellék. Aki például búvárfelszerelést vagy vízi járművet szeretne vásárolni, rögtön ki is próbálhatja.
Ugyanakkor, ha bakancsot vesz, ami hegyi túrázásra alkalmas, felhívják figyelmét, hol tanulhatja meg az ezzel a sportággal kapcsolatos tudnivalókat, sőt, rögtön szállást vagy utazást is foglalhat.
A szolgáltatások köre végtelen, hiszen a vásárlást ösztönző kreativitás pont erről szól. A boltban a polci megjelenés szintén számtalan megvalósítási lehetőséget ad, amelyek kiaknázása a terméket, szolgáltatást gyártó, fejlesztő munkatárs rátermettségén, és persze az anyagi lehetőségeken is múlik.
Nem csak a drága megoldások az üdvözítőek, sokszor az egyszerűség jobban hat a vásárlóra, mint a túlbonyolított, drága, csak a pénzről szóló megvalósítás.
Mindezt tükrözi a Globetrotter-féle kiskereskedelem, utat mutat, merre fejlődhetünk, jó példával jár elöl. Valamennyi olvasónak ajánlom megtekintésre.
Csíkné dr. Kovács Klára
ügyvezető igazgató Karrier & Stílus
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >