Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl összesen 500 ezer euró beruházásával.
A Linda-a-Velhában (Oeiras) és Agramontéban (Porto) található Lidlabs központok célja, hogy a vásárlók közvetlenül belefolyhassanak az áruház saját márkás termékeinek fejlesztésébe.
A hagyományos Lidl Sense laboratóriumokkal szemben ezek a konyhaszerű, barátságosabb terek a vásárlók aktív bevonására ösztönöznek. A Lidl Plus alkalmazáson keresztül lehet jelentkezni kóstolókra, piackutatásokra és olyan fókuszcsoportos beszélgetésekre, ahol a vásárlók vakteszteken vetik össze és értékelik a Lidl termékeit más márkákkal szemben íz, illat, állag, külső megjelenés, só-, cukor- és zsírtartalom szempontjából.
A Lidl célja, hogy évente legalább 200 saját márkás termékét tovább fejlessze a helyi igényekhez igazítva. Portugáliában a kínálat 80%-át a saját márkák teszik ki, melyek jelentős része hazai forrásból származik.
Eközben Olaszországban a Lidl már 6%-os részesedést ért el a 132,1 milliárd eurós modern kereskedelmi piacon – írja az ESM Magazine a NielsenIQ 2025-ös fogyasztói jelentésének alapján. A vállalat az elmúlt évtizedben 3,5 milliárd eurót fektetett be az olasz piacon, és a következő három évre további 1,5 milliárd euróból tervez 150 új üzletet nyitni. A Lidl 2030-ra a jelenlegi 780-ról 1000-re szeretné növelni olaszországi üzleteinek számát.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >