Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl összesen 500 ezer euró beruházásával.
A Linda-a-Velhában (Oeiras) és Agramontéban (Porto) található Lidlabs központok célja, hogy a vásárlók közvetlenül belefolyhassanak az áruház saját márkás termékeinek fejlesztésébe.
A hagyományos Lidl Sense laboratóriumokkal szemben ezek a konyhaszerű, barátságosabb terek a vásárlók aktív bevonására ösztönöznek. A Lidl Plus alkalmazáson keresztül lehet jelentkezni kóstolókra, piackutatásokra és olyan fókuszcsoportos beszélgetésekre, ahol a vásárlók vakteszteken vetik össze és értékelik a Lidl termékeit más márkákkal szemben íz, illat, állag, külső megjelenés, só-, cukor- és zsírtartalom szempontjából.
A Lidl célja, hogy évente legalább 200 saját márkás termékét tovább fejlessze a helyi igényekhez igazítva. Portugáliában a kínálat 80%-át a saját márkák teszik ki, melyek jelentős része hazai forrásból származik.
Eközben Olaszországban a Lidl már 6%-os részesedést ért el a 132,1 milliárd eurós modern kereskedelmi piacon – írja az ESM Magazine a NielsenIQ 2025-ös fogyasztói jelentésének alapján. A vállalat az elmúlt évtizedben 3,5 milliárd eurót fektetett be az olasz piacon, és a következő három évre további 1,5 milliárd euróból tervez 150 új üzletet nyitni. A Lidl 2030-ra a jelenlegi 780-ról 1000-re szeretné növelni olaszországi üzleteinek számát.
Kapcsolódó cikkeink
Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >Opten: Félezer alá csökkenhet a cégek száma Magyarországon
Tartós és mélyreható átalakulás zajlik a magyar vállalati szektorban: miközben…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >