Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 15. 09:16

Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl összesen 500 ezer euró beruházásával.

A Linda-a-Velhában (Oeiras) és Agramontéban (Porto) található Lidlabs központok célja, hogy a vásárlók közvetlenül belefolyhassanak az áruház saját márkás termékeinek fejlesztésébe.

A hagyományos Lidl Sense laboratóriumokkal szemben ezek a konyhaszerű, barátságosabb terek a vásárlók aktív bevonására ösztönöznek. A Lidl Plus alkalmazáson keresztül lehet jelentkezni kóstolókra, piackutatásokra és olyan fókuszcsoportos beszélgetésekre, ahol a vásárlók vakteszteken vetik össze és értékelik a Lidl termékeit más márkákkal szemben íz, illat, állag, külső megjelenés, só-, cukor- és zsírtartalom szempontjából.

A Lidl célja, hogy évente legalább 200 saját márkás termékét tovább fejlessze a helyi igényekhez igazítva. Portugáliában a kínálat 80%-át a saját márkák teszik ki, melyek jelentős része hazai forrásból származik.

Eközben Olaszországban a Lidl már 6%-os részesedést ért el a 132,1 milliárd eurós modern kereskedelmi piacon – írja az ESM Magazine a NielsenIQ 2025-ös fogyasztói jelentésének alapján. A vállalat az elmúlt évtizedben 3,5 milliárd eurót fektetett be az olasz piacon, és a következő három évre további 1,5 milliárd euróból tervez 150 új üzletet nyitni. A Lidl 2030-ra a jelenlegi 780-ról 1000-re szeretné növelni olaszországi üzleteinek számát.

Kapcsolódó cikkeink