GlobalData: visszafogta az infláció az alkoholra fordított globális költést a harmadik negyedévben
Az élelmiszervásárlást visszafogó fogyasztók több mint 50%-a azt állítja, hogy az elmúlt három hónapban teljesen felhagyott az alkoholvásárlással.
A GlobalData világszerte több mint 21 000 ember megkérdezésével készült felmérése szerint az elmúlt három hónapban az élelmiszer-kiadásaikat visszafogók több mint fele teljesen felhagyott az alkoholvásárlással.
Az elemzés szerint az összes megkérdezett 28%-a – 5951 fő – nyilatkozott úgy, hogy a három hónappal ezelőttihez képest megtakarítási céllal csökkentette élelmiszer-kiadásait.
Azok közül, akik alkoholt vásároltak és csökkentették az általános kiadásaikat, 58% – 856 ember – saját bevallása szerint egyáltalán nem vásárolt alkoholtartalmú italokat otthoni fogyasztásra, mert azokat túl drágának találta.
További 33%-uk „lefelé váltott”: vagy saját márkás termékeket és olcsóbb márkákat részesített előnyben, vagy a szokásos márkák kínálatán belül csökkentette a vásárol mennyiséget, esetleg olcsóbb szupermarketben intézte a beszerzést.
Mindössze 9% ragaszkodott a korábban vásárolt márkáknál, és csökkentette a mennyiséget vagy a vásárlás rendszerességét.Az alkoholmentes italok esetében mindeközben kevesebben fogták vissza a költéseket teljes egészében, de többen mérsékelték a vásárlást.
Az alkoholmentes italok esetében mindeközben kevesebben vágták vissza a költéseket teljes egészében, de többen visszafogták a vásárlást.
Az elmúlt három hónapban az élelmiszer-kiadásaikat csökkentők csaknem fele (46%) – 856 fő –mondta azt, hogy vagy olcsóbb márkára, akár ugyanazon márkán belül, de valamiképpen lefelé váltott.
A válaszadók közel egyötöde (19%) nyilatkozott úgy, hogy teljesen felhagyott az üdítőitalok vásárlásával.
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >