GlobalData: visszafogta az infláció az alkoholra fordított globális költést a harmadik negyedévben
Az élelmiszervásárlást visszafogó fogyasztók több mint 50%-a azt állítja, hogy az elmúlt három hónapban teljesen felhagyott az alkoholvásárlással.
A GlobalData világszerte több mint 21 000 ember megkérdezésével készült felmérése szerint az elmúlt három hónapban az élelmiszer-kiadásaikat visszafogók több mint fele teljesen felhagyott az alkoholvásárlással.
Az elemzés szerint az összes megkérdezett 28%-a – 5951 fő – nyilatkozott úgy, hogy a három hónappal ezelőttihez képest megtakarítási céllal csökkentette élelmiszer-kiadásait.
Azok közül, akik alkoholt vásároltak és csökkentették az általános kiadásaikat, 58% – 856 ember – saját bevallása szerint egyáltalán nem vásárolt alkoholtartalmú italokat otthoni fogyasztásra, mert azokat túl drágának találta.
További 33%-uk „lefelé váltott”: vagy saját márkás termékeket és olcsóbb márkákat részesített előnyben, vagy a szokásos márkák kínálatán belül csökkentette a vásárol mennyiséget, esetleg olcsóbb szupermarketben intézte a beszerzést.
Mindössze 9% ragaszkodott a korábban vásárolt márkáknál, és csökkentette a mennyiséget vagy a vásárlás rendszerességét.Az alkoholmentes italok esetében mindeközben kevesebben fogták vissza a költéseket teljes egészében, de többen mérsékelték a vásárlást.
Az alkoholmentes italok esetében mindeközben kevesebben vágták vissza a költéseket teljes egészében, de többen visszafogták a vásárlást.
Az elmúlt három hónapban az élelmiszer-kiadásaikat csökkentők csaknem fele (46%) – 856 fő –mondta azt, hogy vagy olcsóbb márkára, akár ugyanazon márkán belül, de valamiképpen lefelé váltott.
A válaszadók közel egyötöde (19%) nyilatkozott úgy, hogy teljesen felhagyott az üdítőitalok vásárlásával.
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Jelentős egyszerűsítés: akár 57%-kal csökkenhet az adatpontok száma a vállalati fenntarthatósági jelentésekben
Az EFRAG tervezete alapján nagyfokú egyszerűsítések jönnek az ESRS szabványokban,…
Tovább olvasom >Átlagosan nem emelkedtek az árak az Auchanban tanszervásárában tavalyhoz képest
Kezdetét vette a tanszervásár az Auchanban, ahol idén nem kell…
Tovább olvasom >