GlobalData: visszafogta az infláció az alkoholra fordított globális költést a harmadik negyedévben
Az élelmiszervásárlást visszafogó fogyasztók több mint 50%-a azt állítja, hogy az elmúlt három hónapban teljesen felhagyott az alkoholvásárlással.
A GlobalData világszerte több mint 21 000 ember megkérdezésével készült felmérése szerint az elmúlt három hónapban az élelmiszer-kiadásaikat visszafogók több mint fele teljesen felhagyott az alkoholvásárlással.
Az elemzés szerint az összes megkérdezett 28%-a – 5951 fő – nyilatkozott úgy, hogy a három hónappal ezelőttihez képest megtakarítási céllal csökkentette élelmiszer-kiadásait.
Azok közül, akik alkoholt vásároltak és csökkentették az általános kiadásaikat, 58% – 856 ember – saját bevallása szerint egyáltalán nem vásárolt alkoholtartalmú italokat otthoni fogyasztásra, mert azokat túl drágának találta.
További 33%-uk „lefelé váltott”: vagy saját márkás termékeket és olcsóbb márkákat részesített előnyben, vagy a szokásos márkák kínálatán belül csökkentette a vásárol mennyiséget, esetleg olcsóbb szupermarketben intézte a beszerzést.
Mindössze 9% ragaszkodott a korábban vásárolt márkáknál, és csökkentette a mennyiséget vagy a vásárlás rendszerességét.Az alkoholmentes italok esetében mindeközben kevesebben fogták vissza a költéseket teljes egészében, de többen mérsékelték a vásárlást.
Az alkoholmentes italok esetében mindeközben kevesebben vágták vissza a költéseket teljes egészében, de többen visszafogták a vásárlást.
Az elmúlt három hónapban az élelmiszer-kiadásaikat csökkentők csaknem fele (46%) – 856 fő –mondta azt, hogy vagy olcsóbb márkára, akár ugyanazon márkán belül, de valamiképpen lefelé váltott.
A válaszadók közel egyötöde (19%) nyilatkozott úgy, hogy teljesen felhagyott az üdítőitalok vásárlásával.
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >