GlobalData: visszafogta az infláció az alkoholra fordított globális költést a harmadik negyedévben
Az élelmiszervásárlást visszafogó fogyasztók több mint 50%-a azt állítja, hogy az elmúlt három hónapban teljesen felhagyott az alkoholvásárlással.
A GlobalData világszerte több mint 21 000 ember megkérdezésével készült felmérése szerint az elmúlt három hónapban az élelmiszer-kiadásaikat visszafogók több mint fele teljesen felhagyott az alkoholvásárlással.
Az elemzés szerint az összes megkérdezett 28%-a – 5951 fő – nyilatkozott úgy, hogy a három hónappal ezelőttihez képest megtakarítási céllal csökkentette élelmiszer-kiadásait.
Azok közül, akik alkoholt vásároltak és csökkentették az általános kiadásaikat, 58% – 856 ember – saját bevallása szerint egyáltalán nem vásárolt alkoholtartalmú italokat otthoni fogyasztásra, mert azokat túl drágának találta.
További 33%-uk „lefelé váltott”: vagy saját márkás termékeket és olcsóbb márkákat részesített előnyben, vagy a szokásos márkák kínálatán belül csökkentette a vásárol mennyiséget, esetleg olcsóbb szupermarketben intézte a beszerzést.
Mindössze 9% ragaszkodott a korábban vásárolt márkáknál, és csökkentette a mennyiséget vagy a vásárlás rendszerességét.Az alkoholmentes italok esetében mindeközben kevesebben fogták vissza a költéseket teljes egészében, de többen mérsékelték a vásárlást.
Az alkoholmentes italok esetében mindeközben kevesebben vágták vissza a költéseket teljes egészében, de többen visszafogták a vásárlást.
Az elmúlt három hónapban az élelmiszer-kiadásaikat csökkentők csaknem fele (46%) – 856 fő –mondta azt, hogy vagy olcsóbb márkára, akár ugyanazon márkán belül, de valamiképpen lefelé váltott.
A válaszadók közel egyötöde (19%) nyilatkozott úgy, hogy teljesen felhagyott az üdítőitalok vásárlásával.
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >