GlobalData: a vásárlói hűségprogramok kulcsfontosságúak a sikerhez
A GlobalData szerint a vásárlói hűségprogramok jelenthetik a siker kulcsát az FMCG-kiskereskedők számára.
A fogyasztók egyre inkább élnek a hűségprogramok kínálta előnyökkel, különösen az élelmiszer, valamint az egészségügyi és szépségápolási kategóriákban.
A GlobalData Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, Kínában és az Egyesült Államokban 6000 válaszadó megkérdezésével készített „How People Shop 2023” felmérése szerint a fogyasztók több mint fele (55,3%) nyilatkozott úgy, hogy a hűségprogramok mindig vagy gyakran befolyásolják termékválasztását az élelmiszerüzletekben, míg 52,1% ugyanerről számolt be az egészségügyi és szépségápolási termékek esetében.
A hűségprogramokból származó további kedvezmények lehetőséget adnak a kiskereskedőknek arra, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaiktól – jegyezte meg az elemző cég.
Különösen az FMCG-cégeknél alacsony a vásárlói hűség a nagymértékben felcserélhető termékekből álló kínálatuk miatt, ami miatt még nagyobb szükség van arra, hogy hűségprogramokon keresztül kínáljanak előnyöket a piaci részesedés megszerzése és megtartása érdekében – derül ki a GlobalData legfrissebb, Thematic Intelligence: Customer Loyalty in Retail and Apparel című jelentéséből.
Az elemzőcég rámutat, hogy a hűségprogramok kiskereskedőknek nyújtott versenyelőnyei mellett az adatgyűjtés is érdemi lehetőséget kínál a vásárlók jobb kiszolgálására. A kiskereskedők vásárlási szokásokról gyűjtött adatai segíthetnek a kampányokat meghatározott fogyasztói csoportokra irányítani, a promóciókat személyre szabni, és kínálatuk relevanciáját megőrizni.
Kapcsolódó cikkeink
2028-ra 11 ezer milliárd dollárosra nőhet a globális e-kereskedelmi piac
A globális e-kereskedelmi piac értéke 2028-ra elérheti a 11 ezer…
Tovább olvasom >Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >