GlobalData: a vásárlói hűségprogramok kulcsfontosságúak a sikerhez

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 01. 31. 09:34

A GlobalData szerint a vásárlói hűségprogramok jelenthetik a siker kulcsát az FMCG-kiskereskedők számára.

A fogyasztók egyre inkább élnek a hűségprogramok kínálta előnyökkel, különösen az élelmiszer, valamint az egészségügyi és szépségápolási kategóriákban.

A GlobalData Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, Kínában és az Egyesült Államokban 6000 válaszadó megkérdezésével készített „How People Shop 2023” felmérése szerint a fogyasztók több mint fele (55,3%) nyilatkozott úgy, hogy a hűségprogramok mindig vagy gyakran befolyásolják termékválasztását az élelmiszerüzletekben, míg 52,1% ugyanerről számolt be az egészségügyi és szépségápolási termékek esetében.

A hűségprogramokból származó további kedvezmények lehetőséget adnak a kiskereskedőknek arra, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaiktól – jegyezte meg az elemző cég.

Különösen az FMCG-cégeknél alacsony a vásárlói hűség a nagymértékben felcserélhető termékekből álló kínálatuk miatt, ami miatt még nagyobb szükség van arra, hogy hűségprogramokon keresztül kínáljanak előnyöket a piaci részesedés megszerzése és megtartása érdekében – derül ki a GlobalData legfrissebb, Thematic Intelligence: Customer Loyalty in Retail and Apparel című jelentéséből.

Az elemzőcég rámutat, hogy a hűségprogramok kiskereskedőknek nyújtott versenyelőnyei mellett az adatgyűjtés is érdemi lehetőséget kínál a vásárlók jobb kiszolgálására. A kiskereskedők vásárlási szokásokról gyűjtött adatai segíthetnek a kampányokat meghatározott fogyasztói csoportokra irányítani, a promóciókat személyre szabni, és kínálatuk relevanciáját megőrizni.

ESM

Kapcsolódó cikkeink