GlobalData: a vásárlói hűségprogramok kulcsfontosságúak a sikerhez
A GlobalData szerint a vásárlói hűségprogramok jelenthetik a siker kulcsát az FMCG-kiskereskedők számára.
A fogyasztók egyre inkább élnek a hűségprogramok kínálta előnyökkel, különösen az élelmiszer, valamint az egészségügyi és szépségápolási kategóriákban.
A GlobalData Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, Kínában és az Egyesült Államokban 6000 válaszadó megkérdezésével készített „How People Shop 2023” felmérése szerint a fogyasztók több mint fele (55,3%) nyilatkozott úgy, hogy a hűségprogramok mindig vagy gyakran befolyásolják termékválasztását az élelmiszerüzletekben, míg 52,1% ugyanerről számolt be az egészségügyi és szépségápolási termékek esetében.
A hűségprogramokból származó további kedvezmények lehetőséget adnak a kiskereskedőknek arra, hogy megkülönböztessék magukat a versenytársaiktól – jegyezte meg az elemző cég.
Különösen az FMCG-cégeknél alacsony a vásárlói hűség a nagymértékben felcserélhető termékekből álló kínálatuk miatt, ami miatt még nagyobb szükség van arra, hogy hűségprogramokon keresztül kínáljanak előnyöket a piaci részesedés megszerzése és megtartása érdekében – derül ki a GlobalData legfrissebb, Thematic Intelligence: Customer Loyalty in Retail and Apparel című jelentéséből.
Az elemzőcég rámutat, hogy a hűségprogramok kiskereskedőknek nyújtott versenyelőnyei mellett az adatgyűjtés is érdemi lehetőséget kínál a vásárlók jobb kiszolgálására. A kiskereskedők vásárlási szokásokról gyűjtött adatai segíthetnek a kampányokat meghatározott fogyasztói csoportokra irányítani, a promóciókat személyre szabni, és kínálatuk relevanciáját megőrizni.
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kényelmi ételek növekvő népszerűsége: hogyan alakul át az élelmiszerfogyasztás?
A modern társadalom egyre gyorsabb életritmusa a hagyományos otthoni főzés…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >