GlobalData: a TikTok a legjobb a közösségimédia-alapú vásárlásban
A világjárvány óta egyre népszerűbb a közösségi médiában az élő közvetítéses vásárlás, amely a vonzó tartalmakat a termékek megvásárlásának lehetőségével ötvözi. Számos elemző szerint a „közösségi kereskedelem” az évtized előrehaladtával egyre jövedelmezőbb kiskereskedelmi csatornát jelenthet.
Ennek kapcsán végzett felmérést a GlobalData Social Media Analytics Platformja az influenszerek körében azzal a céllal, hogy meghatározza a vásárláshoz kapcsolódó, legtöbbet emlegetett közösségimédia-alkalmazásokat. Az élre a TikTok került 38%-os SOV-vel megelőzve a YouTube (27%), Pinterest (22%), Instagram (7%) és Snapchat (6%) platformokat.
A TikTok felemelkedését támogatta a TikTok Shop e-kereskedelmi platform 2022 novemberi elindítása is az Egyesült Államokban, amely nagy lökést adott az alkalmazásnak a vásárlási célponttá válásban.
A GlobalData szerint a tanulmányban megkérdezett influenszerek úgy vélik, hogy a TikTok alkalmazásban a fizetési folyamat „a közeljövőben több márka érdeklődését is felkelti majd”.
Az egyik influenszer, Olivia Moore, az Andreessen Horowitz partnere szerint: „A fogyasztók számára a TikTok vásárlási célponttá válik – egy személyre szabott Shop füllel és az alkalmazáson belüli rendeléskövetéssel. A termékoldalakon vélemények és információk találhatók arról, hogy hányan rendelték meg az adott terméket, és lehetőség van a készítők livestreamjeiben megosztott kuponok felhasználására is”.
Kapcsolódó cikkeink
Több ezer magyar webáruház válhat potenciális hirdetési felületté
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Olajban vagy olaj nélkül?
Tízből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat. Többségük (78%)…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >