GlobalData: a TikTok a legjobb a közösségimédia-alapú vásárlásban
A világjárvány óta egyre népszerűbb a közösségi médiában az élő közvetítéses vásárlás, amely a vonzó tartalmakat a termékek megvásárlásának lehetőségével ötvözi. Számos elemző szerint a „közösségi kereskedelem” az évtized előrehaladtával egyre jövedelmezőbb kiskereskedelmi csatornát jelenthet.
Ennek kapcsán végzett felmérést a GlobalData Social Media Analytics Platformja az influenszerek körében azzal a céllal, hogy meghatározza a vásárláshoz kapcsolódó, legtöbbet emlegetett közösségimédia-alkalmazásokat. Az élre a TikTok került 38%-os SOV-vel megelőzve a YouTube (27%), Pinterest (22%), Instagram (7%) és Snapchat (6%) platformokat.
A TikTok felemelkedését támogatta a TikTok Shop e-kereskedelmi platform 2022 novemberi elindítása is az Egyesült Államokban, amely nagy lökést adott az alkalmazásnak a vásárlási célponttá válásban.
A GlobalData szerint a tanulmányban megkérdezett influenszerek úgy vélik, hogy a TikTok alkalmazásban a fizetési folyamat „a közeljövőben több márka érdeklődését is felkelti majd”.
Az egyik influenszer, Olivia Moore, az Andreessen Horowitz partnere szerint: „A fogyasztók számára a TikTok vásárlási célponttá válik – egy személyre szabott Shop füllel és az alkalmazáson belüli rendeléskövetéssel. A termékoldalakon vélemények és információk találhatók arról, hogy hányan rendelték meg az adott terméket, és lehetőség van a készítők livestreamjeiben megosztott kuponok felhasználására is”.
Kapcsolódó cikkeink
Európában terjeszkedik a Faire online nagykereskedelmi platform
Az Egyesült Államokból indult Faire online nagykereskedelmi platform 14 európai…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízből négy magyar háztartásban van mosogatógép – mégis pazaroljuk a vizet
Friss kutatások szerint a mosogatógép ma már a magyar háztartások…
Tovább olvasom >Zsebbe nyúlósabb tanévkezdés vár a családokra
Idén várhatóan tovább emelkednek a beiskolázás költségei, minden második családban…
Tovább olvasom >MLSZKSZ: Új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Július 31-én megjelent az Energiaügyi Miniszter 18/2025. (VII. 31.) számú…
Tovább olvasom >