Glami: a magyarok többsége már inkább online vásárol divatcikkeket
Az online vásárlás növekvő népszerűségét mutatja, hogy a fogyasztók 69 százaléka már az online vásárlást választja, amennyiben a keresett termék egy webáruházban és a fizikai üzletben is rendelkezésre áll – áll a Glami, a több mint 250 meghatározó európai divatwebáruház kínálatát összesítő keresőoldal internetes adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló nemzetközi kutatásában.
A felmérés szerint a magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százaléka vásárol majd online és fizikai üzletben egyaránt, és csupán 4 százalék azok aránya, akik csak hagyományos üzletben gondolkodnak.
Az online vásárlást előnyben részesítő fogyasztók a webáruházakból történő rendelés legfontosabb előnyeiként a kényelmi szempontokat (56 százalék), a legkedvezőbb árajánlat gyors megtalálásának lehetőségét (27 százalék), a boltba jutáshoz szükséges idő megtakarítását (35 százalék) és a webáruházak oldalain szűrőkkel és kulcsszavakkal történő keresés hatékonyságát (27 százalék) jelölték meg.
A bolti vásárlást preferáló fogyasztók számára elsősorban a ruhák megtekintésének és felpróbálásának lehetősége (61 százalék), az üzletekben történő vásárlás élménye (25 százalék), illetve az árucikk azonnali átvételi lehetősége (6 százalék) teszi vonzóbbá a vásárlás hagyományos módját. A koronavírustól való félelem ugyan már nem szerepel az online vásárlás mellett szóló döntő érvként, de a vírus hatásai továbbra is érzékelhetők: az online és bolti vásárlását is tervező vásárlók 65 százaléka mondta, hogy el fogja hagyni az üzletet, amennyiben az túlzsúfolttá válik.
Az online felmérés 12 országban (Csehország, Szlovákia, Görögország, Magyarország, Románia, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Lettország, Litvánia, Észtország, Törökország) mintegy 19 ezer – ezen belül Magyarországon 2500 – fogyasztó megkérdezésével készült szeptemberben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jön a magyar piacra a Vinted, Shein, H&M és a Temu újabb konkurenciája
Az online olcsótermék-áruház, a ThredUp, jelentős változásokra számít az európai…
Tovább olvasom >2022-ben 150-szer kaptak ügyészi figyelmeztetést a webáruházak
A perelhárító felhívásokat 95 százalékot meghaladó hányada webáruházat működtető vállalkozással…
Tovább olvasom >Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >