GKIeNet: tovább bővül a hazai online kiskereskedelem
Tovább bővül az idén az elektronikus kiskereskedelmi forgalom, s a tavalyi 133 milliárd forint után 2011-ben elérheti a 155-160 milliárd forintot – összegezte legfrissebb felmérésének eredményét a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.
A kutatás alapján a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékát tette ki 2010-ben a webáruházi eladás.
A kutatás emlékeztet arra, hogy az interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma 2009-ben még csak 100 milliárd forint körüli volt, míg az idén az online kiskereskedelmi értékesítésből származó árbevétel elérheti a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,2 százalékát.
A magyarországi online kiskereskedelemben a 2010. évi kereskedés során a legnépszerűbb termékkategóriák az étel-ital, háztartási gépek, könyv, újság, magazin, ruházat, sportruházat, számítástechnika és a szórakoztató elektronika, műszaki cikkek voltak.
A kutatás szerint Magyarországon 2010 utolsó negyedévében a 14 évesnél idősebb lakosság 58 százaléka, 4,9 millió fő rendelkezett internet-hozzáféréssel, amelyen belül 53 százalékot tett ki a naponta internetezők aránya, és 10 százalék alá csökkent az internetet egyáltalán nem használók hányada.
A 14 éven felüli népesség 14 százaléka, 1,2 millió fő vásárolt már online, vagyis 2010-ben számottevően nőtt azok száma, akik már próbálták az interneten keresztüli vásárlást. A rendszeresen, havonta legalább 1 órát internetezők 32 százaléka vásárolt már a világhálón – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >