GKIeNET: Netes költéseink negyede karácsonyra megy el
Átlagosan 14.000 forintért vásárolunk karácsonykor a világhálón, a novemberi-decemberi időszakban költünk a legtöbbet online shoppingra – ezt mutatják a GKIeNET karácsonyi netes költésekre vonatkozó adatai. Ilyenkor főként könyvet, játékot és ruhát veszünk a 3000 hazai webáruház valamelyikében, de év közben is egyre többet vásárolunk az e térben, 2011-ben becslések szerint 155 milliárd forint értékben.
Bár még több mint 2 hét van karácsonyig, a vásárlási láz javában tart. Az áruházakban állandó tömeggel találkozunk, ugyanakkor egyre többen ismerik fel, hogyan érdemes elkerülni a sorban állást, idegeskedést. Ők már a kényelmesebb, gyorsabb netes vásárlást választják, amely vonzó alternatívája lehet a megszokott ünnepi, sokszor stresszes bevásárló-túráknak.
A tavalyi évben kb. 1,2 millióan döntöttünk úgy, hogy a hagyományos kereskedelem mellett az online térben is vásárolunk. A karácsonyi időszakban pedig még többet kattintunk: a GKIeNET adatai alapján tavaly november és december között egy millióan rendeltünk a fa alá valamit a 3000 hazai webáruház egyikében. Az éves átlagos netes költéseink – 20.000 Ft – jelentős része, 22%-a is erre az időszakra tevődik. Ilyenkor leginkább ruhaneműk, játékok és könyvek kerülnek a virtuális kosarunkba. A kutatóintézet becslése szerint idén tovább növekszik a netes vásárlók száma és a mostani karácsonyi időszakban a korábbi évekhez képest is növekedni fog a webshopok ünnepi forgalma.
Hogy ne csak ebben a karácsonyi időszakban, hanem egész évben, minél több ember ismerje meg a netes vásárlás előnyeit, a SzEK.org (Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület) nagyszabású online vásárlásösztönző kampányt szervezett a MasterCard támogatásával. A december elejétől induló program célja, hogy közérthető nyelven, példákkal illusztrálva mutassa be, miért kényelmes, olcsó és biztonságos az internetes vásárlás. A jövőbeli netes vásárlókat a http://www.veddaneten.hu/ oldalon tippek, érvek és rövid videók fogadják, ahol többek között az elállási jogról, a kártyás fizetés biztonságosságáról és a kereskedő ellenőrzési módjairól olvashatnak. A netes vásárlást nyereményjátékkal is buzdítják a szervezők: 5 szerencsés online shoppingoló fejenként 1 millió forintot nyerhet a kampány keretében, a karácsonyra való tekintettel pedig minden résztvevő fél áron vásárolhat szaloncukrot online, ráadásul a szállítási költséget is a szervezők állják.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >