GKI: szeptemberben tovább csökkent a fogyasztói bizalmi index
A GKI fogyasztói bizalmi indexe az áprilisi zuhanást követően három hónapon át lassuló ütemben, de emelkedett, augusztusban és szeptemberben viszont a várakozások kissé romlottak: az augusztusi mínusz 29,6 pontról mínusz 31,1 pontra süllyedt a mutató szeptemberben – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb, immár személyes interjúkkal készített felmérésének adatai alapján az MTI-vel.
Hozzátették: ez azt jelenti, hogy a fogyasztói várakozások áprilisi zuhanásából augusztusig összességében alig több mint felét sikerült ledolgozni, ráadásul az emelkedő trend is megszakadt.
A lakosság szeptemberben – augusztushoz képest – valamivel jobbnak értékelte saját pénzügyi helyzetét, s e várakozás szeptemberig az áprilisi esés 60 százalékát dolgozta le.
A GKI elemzése szerint augusztusig ennél is kedvezőbben alakult az emberek véleménye a magyar gazdaság jövőbeni helyzetéről. Szeptemberben azonban ismét nőtt a pesszimizmus, így a „ledolgozás” mértéke most csak nagyjából kétharmadon áll. A legrosszabb a helyzet a munkanélküliségtől való félelmet tekintve. Az emiatt érzett aggodalom nőtt a legjobban áprilisban, és három hónapos javulás után a félelmek augusztusban enyhe, szeptemberben már közepes mértékű újabb növekedése következett be.
Szeptemberben augusztushoz képest nem változott a lakosság véleménye megtakarítási lehetőségeiről. Érezhetően csökkent a fogyasztók inflációs várakozása, ugyanakkor a nagyértékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét a lakosság romlónak érzékelte – olvasható az elemzésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
GKI: Tényleg sokat adóznak a magyarok?
A közbeszédben gyakran találkozunk a magas hazai adókulcsok kritikájával. Ha…
Tovább olvasom >Júliusban alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett…
Tovább olvasom >Húzóágazat lehet idén a turizmus
A VIMOSZ a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvánnyal és a GKI-val…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >