GKI: szeptemberben tovább csökkent a fogyasztói bizalmi index
A GKI fogyasztói bizalmi indexe az áprilisi zuhanást követően három hónapon át lassuló ütemben, de emelkedett, augusztusban és szeptemberben viszont a várakozások kissé romlottak: az augusztusi mínusz 29,6 pontról mínusz 31,1 pontra süllyedt a mutató szeptemberben – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb, immár személyes interjúkkal készített felmérésének adatai alapján az MTI-vel.
Hozzátették: ez azt jelenti, hogy a fogyasztói várakozások áprilisi zuhanásából augusztusig összességében alig több mint felét sikerült ledolgozni, ráadásul az emelkedő trend is megszakadt.
A lakosság szeptemberben – augusztushoz képest – valamivel jobbnak értékelte saját pénzügyi helyzetét, s e várakozás szeptemberig az áprilisi esés 60 százalékát dolgozta le.
A GKI elemzése szerint augusztusig ennél is kedvezőbben alakult az emberek véleménye a magyar gazdaság jövőbeni helyzetéről. Szeptemberben azonban ismét nőtt a pesszimizmus, így a „ledolgozás” mértéke most csak nagyjából kétharmadon áll. A legrosszabb a helyzet a munkanélküliségtől való félelmet tekintve. Az emiatt érzett aggodalom nőtt a legjobban áprilisban, és három hónapos javulás után a félelmek augusztusban enyhe, szeptemberben már közepes mértékű újabb növekedése következett be.
Szeptemberben augusztushoz képest nem változott a lakosság véleménye megtakarítási lehetőségeiről. Érezhetően csökkent a fogyasztók inflációs várakozása, ugyanakkor a nagyértékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét a lakosság romlónak érzékelte – olvasható az elemzésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Így vásárolnak az „alfák”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >GKI: A szolgáltató szektorban gyorsan terjed az AI, a többi szektorban csak döcög a bevezetés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Magyarországon még csökkenő, de az EU-ban már növekvő az ipari termelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
IV. Employer Branding: A munkáltatói márkaépítés új ritmusa
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Új fenntarthatósági keretrendszer segíti az élelmiszeripari beszállítói láncokat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Magyarország a paprikára épít: 10. hely Európában a friss paprika exportjában, 5. a szárítottban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
