GKI: szeptemberben tovább csökkent a fogyasztói bizalmi index
A GKI fogyasztói bizalmi indexe az áprilisi zuhanást követően három hónapon át lassuló ütemben, de emelkedett, augusztusban és szeptemberben viszont a várakozások kissé romlottak: az augusztusi mínusz 29,6 pontról mínusz 31,1 pontra süllyedt a mutató szeptemberben – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb, immár személyes interjúkkal készített felmérésének adatai alapján az MTI-vel.
Hozzátették: ez azt jelenti, hogy a fogyasztói várakozások áprilisi zuhanásából augusztusig összességében alig több mint felét sikerült ledolgozni, ráadásul az emelkedő trend is megszakadt.
A lakosság szeptemberben – augusztushoz képest – valamivel jobbnak értékelte saját pénzügyi helyzetét, s e várakozás szeptemberig az áprilisi esés 60 százalékát dolgozta le.
A GKI elemzése szerint augusztusig ennél is kedvezőbben alakult az emberek véleménye a magyar gazdaság jövőbeni helyzetéről. Szeptemberben azonban ismét nőtt a pesszimizmus, így a „ledolgozás” mértéke most csak nagyjából kétharmadon áll. A legrosszabb a helyzet a munkanélküliségtől való félelmet tekintve. Az emiatt érzett aggodalom nőtt a legjobban áprilisban, és három hónapos javulás után a félelmek augusztusban enyhe, szeptemberben már közepes mértékű újabb növekedése következett be.
Szeptemberben augusztushoz képest nem változott a lakosság véleménye megtakarítási lehetőségeiről. Érezhetően csökkent a fogyasztók inflációs várakozása, ugyanakkor a nagyértékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét a lakosság romlónak érzékelte – olvasható az elemzésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stagnálás közelében a munkaerő termelékenysége a feldolgozóiparban Magyarországon
A magyar gazdaságfejlesztési stratégia egyik központi eleme a magyar ipar…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Stagnálás közelében a feldolgozóipari munkatermelékenység
A magyar gazdaságfejlesztési stratégia egyik központi eleme a magyar ipar…
Tovább olvasom >A fogyasztók többsége szerint az AI növeli majd a pénzügyi csalások előfordulásának kockázatát
A pénzügyi visszaélések megelőzésére megoldásokat kínáló Abrigo új felmérése szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >Márton-nap előtt: drágulásra számíthatunk a liba és kacsa esetében?
November 11-én, Szent Márton napján a hagyomány szerint libát illik…
Tovább olvasom >