GKI: februárban kissé romlott a fogyasztói bizalom
A GKI fogyasztói bizalmi index a januári 5,5 pontos emelkedést követően februárban 1,1 ponttal csökkent, mínusz 34,9 pontra – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.
A csökkenéssel a mutató a mélypontot jelentő áprilisi zuhanásának még 40 százalékát sem dolgozta le, a februári érték jóval elmarad a válság óta elért júliusi csúcsától, ami mínusz 26,9 pont.
A kutatóintézet ismertetése szerint februárban a lakosság pénzügyi helyzetét és megtakarítási lehetőségét rosszabbnak, a munkanélküliséget és a magyar gazdaság helyzetét viszont jobbnak látta, mint januárban. A fogyasztók tehát saját pénzügyi helyzetüket az előző hónaphoz képest romlónak tartották.
A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése január után februárban is javult. Áprilisban a munkanélküliségtől való félelem a legnagyobb mértékben erősödött, a nyári javulást ősztől a félelem újabb terjedése követte. Ez februárban örvendetes módon csökkent, de így is csak jóval az átlag alatti mértékben mérséklődött áprilisi megugrásához képest.
A GKI közölte: a lakosság saját jövőbeli megtakarítási képességét januárban jelentősen javulónak érezte, ez azonban most februárban az őszre jellemző szint alá esett. Erősödtek az inflációs várakozások, bár nem érték el a decemberi szintet. Erősen romlónak érezte a lakosság a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségét.
Az adatfelvétel módszerét 2021. januártól ismét változtatni kellett, a személyes interjúk helyett újra online felmérésre kellett átállni – közölte a GKI. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új gazdasági „akcióterv”: Reális-e a háztartási hitelállomány további növelése?
A hazai lakhatási válság sajnálatos velejárója, hogy a többség nem…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Digitális vállalatok Magyarországon
Az elmúlt évtizedek alapján világosan látszik, hogy azok a cégek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >