GKI Digital: koncentrált a magyar online kiskereskedelmi piac
A magyar online kiskereskedelmi piac koncentráltságát jelzi, hogy a három legnagyobb hazai e-kereskedő tavalyi online forgalma meghaladta a 200 milliárd forintot, miközben a tíz legnagyobb együttes eredménye bruttó 330 milliárd forint körül alakult – közölte a GKI Digital csütörtökön.
A kutató cég hatodszor teszi közzé a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát. Eszerint a tizenöt legnagyobb hazai e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 380 milliárd forintot tavaly, ami a teljes online kiskereskedelmi piac 41 százalékát jelenti.
A GKI Digital jelezte: 2020-ban a koronavírus-járvány miatt rekordmértékű, 45 százalékos forgalomnövekedést ért el a hazai online kiskereskedelem, a szektor alig tizenkét hónap alatt legalább három évet ugrott előre a fejlődésben.
A 2020-as online forgalmi adatok alapján Magyarország legnagyobb e-kereskedője az eMAG-Extreme Digital lett, második helyre a MediaMarkt online áruháza került, míg a harmadik helyen az Alza.hu végzett.
Tavaly az online kiskereskedelmen belül a napi fogyasztási cikkek értékesítése volt az egyik leginkább bővülő terület. A szektor közel kétszeres sebességgel nőtt, bruttó 76,6 milliárd forint forgalmat bonyolított.
Ezt a területet nézve a forgalom szerinti lista élén a Tesco áll, a második az új, tisztán online, cseh hátterű kifli.hu., majd Auchan, a Rossmann és a dm következik. A top öt kereskedő 2020-as összesített online forgalma meghaladta a bruttó 50 milliárd forintot.
A GKI Digital felhívta a figyelmet arra, hogy az e-toplista, azaz a legnagyobb forgalmú hazai webáruházak köre szűkebb annál, mint amit a vásárlók az online áruházak alatt értenek. Vannak ugyanis olyan, a fogyasztók szemszögéből nézve magyar online kereskedők, amelyek valójában nem azok, vagy nem klasszikus online kereskedők, illetve vannak globális, a magyar piaccal stratégiai szinten nem foglalkozó online szereplők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >MediaMarkt: Százezreket érhetnek a magyaroknál fiókban porosodó kütyük
Aggasztó méreteket ölt a magyar háztartásokban felhalmozott, használaton kívüli elektronikai…
Tovább olvasom >A magyar példa lett a modell: MediaMarkt-innováció, digitális jövőkép és európai összefogás
Magyarország nemcsak piac, hanem innovációs központ is a MediaMarkt számára…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >