GKI: a nagyvállalatok környezettudatosabbak, mint a kisebbek
A nagyvállalatok jobban ügyelnek a fenntarthatóságra, mint a kisebbek, de a tevékenység alapján is látszanak különbségek a környezettudatosságban – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. csütörtökön az MTI-vel.
A kutatóintézet felmérése szerint a cégek túlnyomó része törekszik a környezetterhelés csökkentésére, 56 százalékuk gyakran, 32 százalékuk esetenként tesz valamit, például szelektíven gyűjti a hulladékot vagy energiatakarékos égőkkel világít. Főleg a 150 és 250 fő közötti cégek aktívak ebben a tekintetben, tevékenység alapján pedig a kereskedelmi és az üzleti szolgáltatók.
Összességében ugyanakkor az ipari cégek a leginkább környezettudatosak, csupán 4 százalékuk nem tesz semmit a környezetért – állapították meg a kutatók. Vállalatméret szerinti bontásban hasonló az EMAS vagy ISO 14001 (környezetközpontú irányítási rendszer) tanúsítvánnyal rendelkezők megoszlása is, hiszen ebben ugyancsak a nagyobb cégek járnak az élen 70 százalék fölötti aránnyal, miközben az átlag 25 százalék. A 11 főnél kevesebbet foglalkoztató cégeknek mindössze 11,5 százaléka rendelkezik tanúsítvánnyal, bár ennek megszerzése és megőrzése jelentős munkát igényel.
Tevékenység alapján ebben a körben is az iparvállalatok vezetnek 47 százalékkal – írták. A visszajelzések alapján a GKI úgy véli, hogy a kisvállalkozások környezetvédelmi erőfeszítéseit jobban kell támogatni, mivel számukra kevésbé látható ezen tevékenységek megtérülése, így általában csak esetenként foglalkoznak a környezet védelmével. A multinacionális cégek körében ezek a szempontok egyre népszerűbbek, belföldön viszont inkább csak a nagyobb cégek követik a példájukat – tették hozzá. A közleményben idézett felmérés az idén májusban készült. A környezettudatossági kérdésekre 900 vállalkozás válaszolt, többségükben kis- és közepes cégek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A környezettudatosság útján a SPAR toGo ételbárok
Számos környezettudatosságot, felelős hulladékgazdálkodást és optimális energiagazdálkodást célzó kezdeményezést indított…
Tovább olvasom >Környezettudatosak az ételrendelők
Legalábbis ezt állapítja meg a magyar, szlovák és román piacon…
Tovább olvasom >A Sydnex hazai gyártóként magyar munkaerőt kíván foglalkoztatni
A Sydnex Kft. több mint 30 éve működő családi vállalkozás, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >