GKI: a nagyvállalatok környezettudatosabbak, mint a kisebbek
A nagyvállalatok jobban ügyelnek a fenntarthatóságra, mint a kisebbek, de a tevékenység alapján is látszanak különbségek a környezettudatosságban – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. csütörtökön az MTI-vel.
A kutatóintézet felmérése szerint a cégek túlnyomó része törekszik a környezetterhelés csökkentésére, 56 százalékuk gyakran, 32 százalékuk esetenként tesz valamit, például szelektíven gyűjti a hulladékot vagy energiatakarékos égőkkel világít. Főleg a 150 és 250 fő közötti cégek aktívak ebben a tekintetben, tevékenység alapján pedig a kereskedelmi és az üzleti szolgáltatók.
Összességében ugyanakkor az ipari cégek a leginkább környezettudatosak, csupán 4 százalékuk nem tesz semmit a környezetért – állapították meg a kutatók. Vállalatméret szerinti bontásban hasonló az EMAS vagy ISO 14001 (környezetközpontú irányítási rendszer) tanúsítvánnyal rendelkezők megoszlása is, hiszen ebben ugyancsak a nagyobb cégek járnak az élen 70 százalék fölötti aránnyal, miközben az átlag 25 százalék. A 11 főnél kevesebbet foglalkoztató cégeknek mindössze 11,5 százaléka rendelkezik tanúsítvánnyal, bár ennek megszerzése és megőrzése jelentős munkát igényel.
Tevékenység alapján ebben a körben is az iparvállalatok vezetnek 47 százalékkal – írták. A visszajelzések alapján a GKI úgy véli, hogy a kisvállalkozások környezetvédelmi erőfeszítéseit jobban kell támogatni, mivel számukra kevésbé látható ezen tevékenységek megtérülése, így általában csak esetenként foglalkoznak a környezet védelmével. A multinacionális cégek körében ezek a szempontok egyre népszerűbbek, belföldön viszont inkább csak a nagyobb cégek követik a példájukat – tették hozzá. A közleményben idézett felmérés az idén májusban készült. A környezettudatossági kérdésekre 900 vállalkozás válaszolt, többségükben kis- és közepes cégek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem fagyott be az innovációs kedv a hűtött szeletes édességek között
Bár komoly mértékben nőtt a tejszeletek, Túró Rudik és egyéb…
Tovább olvasom >Vállalkozói örökség – az idősebb cégek térhódítása
Az idősebb cégek térhódítása, a 25 évet megélt vállalkozások száma…
Tovább olvasom >Karcsúsodik, de zöldül a gyümölcslé
Az elmúlt időszak egyik legfontosabb trendje a gyümölcslépiacon is a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >