GKI: a május-júniusi emelkedés után júliusban tovább nőtt a fogyasztók bizalma
A GKI fogyasztói bizalmi index értéke májusban a koronavírus lassú lecsengése és az áprilisi erős bizonytalanság enyhülése következtében 11,3 ponttal emelkedett, majd júniusban 5,7, júliusban 5,9 ponttal nőtt tovább (szezonálisan kiigazítva), amivel az áprilisi zuhanás 61 százalékát dolgozta le – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb, online felmérésének adatai alapján az MTI-vel.
A fogyasztói bizalmi index értéke júliusban mínusz 26,9 pontra emelkedett a júniusi mínusz 32,8 pontról.
Júliusban a lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását közepesen javulónak értékeli, ez a mutató a márciusi nulla közeli átlagos szintről -28,1 pontra csökkent, majd májustól folyamatosan javult, júliusban az előző hónaphoz képest 3,1 ponttal -9,5 pontra emelkedett, így az áprilisi esés 67 százalékát már ledolgozta.
A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése áprilisi esésének 54 százalékát dolgozta vissza három hónap alatt.
A legnagyobb esést elszenvedő, a munkanélküliek számának jövőbeli alakulását mérő alindex áprilisi esésének szintén 54 százalékát tudta ledolgozni három hónap alatt, így a mínusz 68,4 pontról mínusz 33,3 pontra emelkedett.
Áprilisban a sokkhatás legkevésbé a saját jövőbeli megtakarítási képességet érintette, ráadásul májusban a mutató szinte a teljes előző havi csökkenést ledolgozta, 3,1 ponttal mínusz 34,8 pontra nőtt, júniusban stgnált, júliusban pedig további 5,1 ponttal emelkedett.
A GKI fogyasztói bizalmi indexe 1000 ember megkérdezésével készül, április óta online módszerrel, a felmérés reprezentatív. (Az index értéke áprilisban mínusz 49,8 pontra esett, ami 30 éves történetének legnagyobb zuhanása volt. Értéke azonban még így sem érte el a 2009. áprilisi, a gazdasági válság legmélyebb pontján mért mindenkori minimumát.) (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új gazdasági „akcióterv”: Reális-e a háztartási hitelállomány további növelése?
A hazai lakhatási válság sajnálatos velejárója, hogy a többség nem…
Tovább olvasom >Digitális vállalatok Magyarországon
Az elmúlt évtizedek alapján világosan látszik, hogy azok a cégek…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >