GKI Digital: e-TOP LISTA, a legnagyobb webáruházak listája
A GKI Digital – Magyarországon elsőként – publikálja a magyar piac 1400 aktív webáruháza közül a 10 legnagyobb e-kereskedő rangsorát.
Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről forgalmi adatok szerinti nyilvános rangsort, így jelenleg a GKI Digital TOP10 listája mutatja a legpontosabban a magyarországi e-kereskedelem szereplőinek fontosságát.
Az összeállítás során magyarországi cégnek tekintettük mindazon szereplőket, melyek magyar tulajdonban vannak, vagy rendelkeznek az országban hivatalos képviselettel, leányvállalattal. Az összehasonlítási alapot pedig a 2014-es online árbevétel adta.
Listánk rangsorát 1400 webáruházat érintő piackutatásunk és szakértői elemzésünk segítségével képeztük, a kapott adatokat pedig összevetettük a cégek nyilvánosan is elérhető adataival.
10 kereskedő = 50 milliárd forint forgalom
A 10 legnagyobb e-kereskedő összesített online értékesítésből származó árbevétele tavaly meghaladta az 50 milliárd forintot, melyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult.
A lista élére a 2014-es eredményei alapján az Extreme Digital került, ezzel ő lett Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője.
A listaalkotási szabályaink értelmében nem rangsorolunk hivatalos hazai képviselet/leánycég nélküli szereplőket, azonban a román eMAG magyar piacra gyakorolt hatásai mellett nem mehetünk el említés nélkül. Masszív marketing tevékenysége és márka-ereje miatt, a 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalná el.
A TOP 10 listája:
1. Extreme Digital (magyar tulajdonú cég)
2. Mall.hu
eMAG
3. Libri-Shopline (magyar tulajdonú cég)
4. Media Markt
5. Bónusz Brigád (magyar tulajdonú cég)
6. iPon (magyar tulajdonú cég)
7. Tchibo
8. Tesco
9. Fashion Days
10. Játéknet (magyar tulajdonú cég)
50% hazai, 50% külföldi
A TOP10-ben – köztük a dobogó legfelső fokán – 5 olyan cég is szerepel, amely többségében, vagy egészében magyar tulajdonban van (Extreme Digital, Libri-Shopline, Bónusz Brigád, Ipon, Játéknet). A 10-ből további 3 helyezett olyan országosan ismert, a piacon már jól bevezetett márka, mely – nagy múltú – offline bolthálózata mellett, online áruházzal csak az utóbbi 5 évben indult el (Media Markt, Tchibo, Tesco).
Egyenlő feltételek, egyenetlen pályán
A rangsor alapja az online értékesítésből származó nettó árbevétel. Azonban mivel a vizsgált 1400 webáruház termékkategóriától, üzleti modelltől, pénzügyi háttértől és piaci múlttól függően más és más utat járt be, fontosnak tartottuk, hogy néhány, egyéb bontási tényezőt is vizsgáljunk. Ezek:
5 évnél fiatalabb webáruházak (TOP3):
1. Media Markt
2. Bónusz Brigád
3. Tchibo
Magyar tulajdonú webáruházak (TOP3):
1. Extreme Digital
2. Bónusz Brigád
3. Ipon
5 évnél fiatalabb magyar márkák (TOP3):
1. Bónusz Brigád
2. Manna
3. eOptika
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >