GKI: 2 millió forint volt az egy főre jutó vásárlóerő 2020-ban
Országos szinten az egy főre jutó vásárlóerő (teljes jövedelem) átlagosan 2 millió forint volt 2020-ban, nominálisan 7 százalékkal nőtt egy év alatt – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.
A közlemény szerint a legszegényebb és a leggazdagabb település között ebben a mutatóban mintegy 6,5 millió forint volt a különbség.
Az egy főre jutó vásárlóerő a mintegy 3100 település közül mindössze 131-en volt jelentősen az átlag felett, miközben 97 településen volt nagyon, 740-en pedig jelentősen az átlag alatt.
Továbbra is elsősorban az Észak-Dunántúlon, illetve Közép-Magyarországon találhatóak az átlag feletti vásárlőerővel rendelkező települések, míg a szegényebbek Északkelet-Magyarországon és a Dél-Dunántúlon – közölte a GKI.
Az egy főre jutó vásárlóerő 2020-ban stagnált 506 településen, 827 településen átlag alatt, 201 településen jelentősen az átlag felett növekedett.
A járvány okozta válság jelentősen visszafogta a vásárlőerő növekedését a települések több mint 40 százalékán. Szinte a teljes Dunántúl a vesztesek közé tartozik, ahogy Észak-Magyarország és a keleti határszél települései is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Talán túl van a mélypontján a GKI konjunktúraindexe
Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe.…
Tovább olvasom >A nyugdíjasokra vetített élelmiszer-áremelkedés mértéke 46,1 százalékos
A nyugdíjak vásárlóértéke historikusan igen alacsony szintre került különösen a…
Tovább olvasom >A háromszorosára növekvő áramár a cégek villamosenergia felhasználását 6%-kal mérsékelte
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal adatai szerint a nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét Marketing Diamond Awards díjjal gazdagodott a Trade magazin kiadója
Január végén, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond…
Tovább olvasom >Héjja Csaba: dobni fog az élelmiszer-infláción egy ideig az ársapka kivezetése
Héjja Csaba, az MKB Bank és a Takarékbank szenior elemzője…
Tovább olvasom >K&H: kilőtt a kakaós csiga és a hamburger ára
Tovább tart az árak erőteljes emelkedése a gyerekek által használt…
Tovább olvasom >