GKI: 2 millió forint volt az egy főre jutó vásárlóerő 2020-ban
Országos szinten az egy főre jutó vásárlóerő (teljes jövedelem) átlagosan 2 millió forint volt 2020-ban, nominálisan 7 százalékkal nőtt egy év alatt – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.
A közlemény szerint a legszegényebb és a leggazdagabb település között ebben a mutatóban mintegy 6,5 millió forint volt a különbség.
Az egy főre jutó vásárlóerő a mintegy 3100 település közül mindössze 131-en volt jelentősen az átlag felett, miközben 97 településen volt nagyon, 740-en pedig jelentősen az átlag alatt.
Továbbra is elsősorban az Észak-Dunántúlon, illetve Közép-Magyarországon találhatóak az átlag feletti vásárlőerővel rendelkező települések, míg a szegényebbek Északkelet-Magyarországon és a Dél-Dunántúlon – közölte a GKI.
Az egy főre jutó vásárlóerő 2020-ban stagnált 506 településen, 827 településen átlag alatt, 201 településen jelentősen az átlag felett növekedett.
A járvány okozta válság jelentősen visszafogta a vásárlőerő növekedését a települések több mint 40 százalékán. Szinte a teljes Dunántúl a vesztesek közé tartozik, ahogy Észak-Magyarország és a keleti határszél települései is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >