GKI: 2 millió forint volt az egy főre jutó vásárlóerő 2020-ban
Országos szinten az egy főre jutó vásárlóerő (teljes jövedelem) átlagosan 2 millió forint volt 2020-ban, nominálisan 7 százalékkal nőtt egy év alatt – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.
A közlemény szerint a legszegényebb és a leggazdagabb település között ebben a mutatóban mintegy 6,5 millió forint volt a különbség.
Az egy főre jutó vásárlóerő a mintegy 3100 település közül mindössze 131-en volt jelentősen az átlag felett, miközben 97 településen volt nagyon, 740-en pedig jelentősen az átlag alatt.
Továbbra is elsősorban az Észak-Dunántúlon, illetve Közép-Magyarországon találhatóak az átlag feletti vásárlőerővel rendelkező települések, míg a szegényebbek Északkelet-Magyarországon és a Dél-Dunántúlon – közölte a GKI.
Az egy főre jutó vásárlóerő 2020-ban stagnált 506 településen, 827 településen átlag alatt, 201 településen jelentősen az átlag felett növekedett.
A járvány okozta válság jelentősen visszafogta a vásárlőerő növekedését a települések több mint 40 százalékán. Szinte a teljes Dunántúl a vesztesek közé tartozik, ahogy Észak-Magyarország és a keleti határszél települései is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a forint árfolyama?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >A GfK Európai kereskedelmi vásárlóerő tanulmánya már elérhető
Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >