Hatalmas sörpiaci felvásárlás készülődik
Az elmúlt években megszaporodtak a söripari felvásárlások, most pedig újabb hatalmas üzletről szólnak a hírek – írja a portfolio.hu. A már megerősített információk szerint a világ legnagyobb sörgyártója, az AB InBev ajánlatot készül tenni a világ második számú gyártójára, a SABMillerre. Egy esetleges egyesüléssel amellett, hogy olyan márkák kerülnének egy cég alá mint a Fosters, a Miller, a Pilsner Urquell illetve a Stella Artois vagy a Beck's, az egyesült cég a világ teljes sörtermelésének a harmadát adná.
Az AB InBev hivatalosan is megerősítette, hogy érdeklődik a SABMiller felvásárlása iránt. Az érdeklődést a SABMiller is megerősítette. Utóbbi cég hangsúlyozta, hogy konkrét ajánlat egyelőre nem született, de ha az AB InBev valóban ajánlatot tesz, akkor azt megvizsgálják. A hivatalos dokumentum szerint az AB InBevnek október 14-ig kell ajánlatot tennie, vagy jeleznie, hogy eláll a szándékától.
Amennyiben nyélbe ütik az üzletet, akkor messze a világ legnagyobb sörgyártója jönne létre a sörértékesítés, az árbevétel és a piaci kapitalizáció alapján is. Az AB InBev jelenleg közel 172 milliárd dolláros, a SABMiller pedig 75 milliárd dolláros kapitalizációval rendelkezik, így a két cég egyesülésével mostani árfolyamon egy közel 247 milliárdos cég jönne létre. A piaci kapitalizáció és az árbevétel mellett a tavalyi termelés szerint is óriási tranzakció készülődik, tavaly az AB InBev 411,5, a SABMiller pedig közel 188 millió hektoliter sört gyártott.
A szektor erőteljes konszolidáción ment keresztül az elmúlt években, egyre kevesebb a könnyen és jó áron megszerezhető felvásárlási célpont, az AB InBev célja, hogy megőrizze első helyét a sörgyártók között. A világ legnagyobb sörpiacain már nagyon alacsony a sörfogyasztás növekedése, így a sörgyártók elsősorban felvásárlásokon keresztül tudnak növekedni
A SABMiller felvásárlása valószínűleg versenyjogi akadályokba ütközhet, elképzelhető, hogy a két vállalatnak bizonyos piacokon meg kell válniuk leánycégeiktől. Elsősorban az Egyesült Államokban lehet probléma a két cég egyesítéséből. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Elkelt az Unilever növényi alapú húsmárkája
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Viverától…
Tovább olvasom >Akciós ír sörökkel ünnepli a Szent Patrik napot az Auchan
A mennyiség helyett a minőség felé mozdult el a hazai…
Tovább olvasom >Új kommunikációs platformmal indítja a sörszezont a Dreher
Új vizuális arculatot, csomagolást és kommunikációs platformot kapott a Dreher…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >Újra vizsgálja a GVH a Wizz Air vállalásait – lejárt a kompenzációs kötelezettség öt éve
Utóvizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Wizz Air Hungary…
Tovább olvasom >