Hatalmas sörpiaci felvásárlás készülődik
Az elmúlt években megszaporodtak a söripari felvásárlások, most pedig újabb hatalmas üzletről szólnak a hírek – írja a portfolio.hu. A már megerősített információk szerint a világ legnagyobb sörgyártója, az AB InBev ajánlatot készül tenni a világ második számú gyártójára, a SABMillerre. Egy esetleges egyesüléssel amellett, hogy olyan márkák kerülnének egy cég alá mint a Fosters, a Miller, a Pilsner Urquell illetve a Stella Artois vagy a Beck's, az egyesült cég a világ teljes sörtermelésének a harmadát adná.
Az AB InBev hivatalosan is megerősítette, hogy érdeklődik a SABMiller felvásárlása iránt. Az érdeklődést a SABMiller is megerősítette. Utóbbi cég hangsúlyozta, hogy konkrét ajánlat egyelőre nem született, de ha az AB InBev valóban ajánlatot tesz, akkor azt megvizsgálják. A hivatalos dokumentum szerint az AB InBevnek október 14-ig kell ajánlatot tennie, vagy jeleznie, hogy eláll a szándékától.
Amennyiben nyélbe ütik az üzletet, akkor messze a világ legnagyobb sörgyártója jönne létre a sörértékesítés, az árbevétel és a piaci kapitalizáció alapján is. Az AB InBev jelenleg közel 172 milliárd dolláros, a SABMiller pedig 75 milliárd dolláros kapitalizációval rendelkezik, így a két cég egyesülésével mostani árfolyamon egy közel 247 milliárdos cég jönne létre. A piaci kapitalizáció és az árbevétel mellett a tavalyi termelés szerint is óriási tranzakció készülődik, tavaly az AB InBev 411,5, a SABMiller pedig közel 188 millió hektoliter sört gyártott.
A szektor erőteljes konszolidáción ment keresztül az elmúlt években, egyre kevesebb a könnyen és jó áron megszerezhető felvásárlási célpont, az AB InBev célja, hogy megőrizze első helyét a sörgyártók között. A világ legnagyobb sörpiacain már nagyon alacsony a sörfogyasztás növekedése, így a sörgyártók elsősorban felvásárlásokon keresztül tudnak növekedni
A SABMiller felvásárlása valószínűleg versenyjogi akadályokba ütközhet, elképzelhető, hogy a két vállalatnak bizonyos piacokon meg kell válniuk leánycégeiktől. Elsősorban az Egyesült Államokban lehet probléma a két cég egyesítéséből. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Svájci foodtech cég vásárolta fel a méhek nélküli méztechnológiát fejlesztő MeliBiót
A svájci központú FoodYoung Labs felvásárolta a kaliforniai MeliBio-t, amely…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a cseh sörgyárak
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >