GFM: újabb lépés az infláció leszorításához, létrejött az online árfigyelő rendszert előkészítő munkacsoport
Az elhúzódó háború és az elhibázott szankciók egész Európában sújtják a gazdaságot, energiaválságot és inflációt okoznak. A kormány célul tűzte ki, hogy a családok, a teljes foglalkoztatottság és a nyugdíjasok megvédése, valamint a recesszió kivédése érdekében az év végére egy számjegyűre csökkenti az inflációt – hívta fel a figyelmet hétfőn kiadott közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/kelly-sikkema-3-Tc_5LROrM-unsplash.jpg)
A növekvő ártranszparencia csökkenti az inflációt
Már 20 intézkedésről született döntés a drágulás megfékezése érdekében, az inflációellenes lépések – többek közt az élelmiszerárstop és a kamatstop – működnek, az infláció tetőzött és lassú csökkenésnek indult – ismételte meg a GFM.
A kormány azonban folyamatosan keresi azokat az eszközöket, amelyekkel tovább csökkenthető az infláció. A Gazdaságfejlesztési Minisztérium így támogatta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnökének versenypártolási javaslatát, amely egy online árfigyelő adatbázis létrehozására irányult. A megfelelő jogi környezet megteremtése, az adatbázis mielőbbi létrehozása, és működése érdekében hétfőn egy közös munkacsoport alakult, melynek a kormányt érintő feladatait a GFM gazdaságfejlesztésért és nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért felelő államtitkára koordinálja – jelentette be a minisztérium.
A nemzetközi (például görög, román) tapasztalatok rávilágítottak, hogy a növekvő ártranszparencia, a fogyasztói árak összehasonlíthatósága fokozza a versenyt, ami hosszú távon is mérséklő hatással lehet az árakra, illetve erősítheti a vásárlói tudatosságot. Ezt figyelembe véve a munkacsoport és az online árfigyelő szolgáltatás célja, hogy a lakosság számára elérhetővé váljon egy olyan adatbázis, mely lehetővé teszi a fogyasztói árak alakulásának átlátható módon történő összehasonlítását, valamint megakadályozza a túlárazást, egyúttal jelentősen fokozza a piaci versenyt a hazai kiskereskedelmi szektorban.
Az árfigyelés a tervek szerint első körben a kiskereskedelmi szektorban megjelenő élelmiszer-típusokra fog összpontosítani. A felek közös célja, hogy lehetőleg az év második negyedévének végére működjön az elektronikus árfigyelő-rendszer, amellyel újabb elemmel bővülhet a kormány infláció elleni 20 elemből álló intézkedéscsomagja – olvasható a GFM közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >