GFM: Nagy Márton a kötelező akciózásról egyeztetett a legnagyobb kereskedelmi szövetség és üzletláncok vezetőivel
Nagy Márton a kötelező akciózásról egyeztetett a legnagyobb kereskedelmi szövetség és üzletláncok vezetőivel – tájékoztatta a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) kedden az MTI-t.

Az infláció januárban tetőzött és csökkenésnek indult
A közleményben kiemelték: a kormány célja, hogy év végére egyszámjegyűre csökkentse a szankciós inflációt. Ennek
érdekében már számos intézkedésről született döntés, ezek az intézkedések működnek, az infláció januárban tetőzött és csökkenésnek indult.
A kormány ugyanakkor folyamatosan vizsgálja, hogy milyen további lépések járulhatnak hozzá az árak letöréséhez, így legutóbb a kötelező akciózás bevezetéséről döntött. Az intézkedés társadalmi egyeztetése jelenleg is zajlik.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter és Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára közösen, a társadalmi egyeztetés keretében fogadta két külön találkozó keretében a legnagyobb üzletláncok vezetőit – közölte a GFM.
A megbeszélésen egyrészt a CBA, a Reál, az Ecofamily, az ÁFEOSZ-COOP képviselői, Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára volt jelen, másrészt az ALDI, az AUCHAN, a LIDL, a PENNY, a SPAR és a TESCO áruházak képviselői mellett Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára.
A konstruktív, részletekbe menő szakmai egyeztetésen rögzítették a kötelező akciózás fontosabb részleteit, amelyek nem térnek el a nyilvánosság által megismert tartalomtól – jelezte a tárca.
A kötelező akciózást a kereskedők 2023. június 1. és 2023. szeptember 30. között kötelesek bevezetni. Az akciókra heti rendszerességgel kell sort keríteni.
Húsz akcióköteles termékkategóriát határoznak meg, többek között a következőket: baromfihús; sertés-, marhahús, egyéb húsféleségek; tej, tejföl és helyettesítői; sajt; kenyér; péksütemények; száraztészta, rizs, egyéb ceráliák; friss gyümölcs; friss zöldség; készételek, fűszerek, ételízesítők.
Az érintett kiskereskedelmi üzleteknek valamennyi kijelölt termékkategóriából egy-egy szabadon választott terméket szükséges a kötelező akciózást megelőző 30 napban általuk alkalmazott legalacsonyabb árnál legalább 10 százalékkal kedvezőbb áron értékesíteniük.
Az üzletekben a kötelező akciózásra vonatkozó tájékoztatást jól látható helyen kell elhelyezni, valamint szükséges online is elérhetővé tenni.
A felek megállapították, hogy az infláció letörése és egyszámjegyűre csökkentése közös cél, amelyben mindenki érzi saját felelősségét.
Nagy Márton hangsúlyozta, hogy a kormány kiemelt figyelmet fordít az együttműködésre, a piaci és állami szereplőkkel való folyamatos egyeztetésekre, így a kötelező akciózás szabályai a partnerek javaslatait is figyelembe véve fognak végleges formát ölteni – írta közleményében a GFM.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban 1,7 százalékra gyorsult az infláció júniusban
Olaszországban az elemzők által várttal összhangban 1,7 százalékkal nőttek a…
Tovább olvasom >MNB-igazgató: 4,7 százalékos éves inflációval számol idén a jegybank
Az infláció 2025 hátralévő részében várhatóan meghaladja a jegybanki toleranciasávot,…
Tovább olvasom >A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >