GFM: az adómentes belföldi kiküldetések napidíja háromszorosára, a külföldi kiküldetések napidíja közel másfészeresére emelkedik
A kormány a nemzetgazdaság egésze szempontjából kiemelkedő fontosságot tulajdonít a logisztikai és közúti fuvarozási ágazatnak, amely a magyar gazdaság fontos, megkerülhetetlen eleme. Ez az ágazat a GDP 5 százalékát, míg a foglalkoztatottak 4 százalékát adja, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosítva – írta hétfői közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).
A háború és az elhibázott szankciók azonban jelentős károkat okoztak a hazai fuvarozóknak. Az energiaválság miatt megdrágultak az üzemanyagok, a szankciós infláció versenyhátrányt eredményezett 2015 óta változatlan napidíjakon keresztül, amit a járművezetők jellemzően élelmiszervásárlásra fordítanak – közölték. Miközben a Covid-válság előtt az Európai Uniós rangsorban a 8. helyezést érte el Magyarország a nemzetközi fuvarozási teljesítményt vizsgálva, jelenleg már csak a 12. helyen állunk – olvasható a tárca közleményében.
A belföldön és külföldön is megfigyelhető további piacvesztés, a bérverseny, valamint a 10 ezer főre tehető sofőrhiány kezelése érdekében a kormány áttekintette a helyzetet. A kormány a versenyjavítást célzó lépések közül elsőként az adómentesen nyújtható napidíjat korrigálta, a megváltozott piaci helyzethez igazítva.
A kormány a Gazdaságfejlesztési Minisztérium javaslatát elfogadva az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra emeli. A magyar cégekre vonatkozó napidíjak ennek köszönhetően régiós összevetésben a legmagasabbak közé fognak tartozni – emelték ki.
Az intézkedéstől a kormány azt várja, hogy javul az ágazat versenyképessége, ezáltal is segítve a szektor nemzeti össztermékhez való hozzájárulását, a vállalkozások foglalkoztatási potenciáljának szélesítését – írta a GFM.
Kapcsolódó cikkeink
Jön a jubileumi Logisztikai Évkönyv: szerzők és szponzorok jelentkezését is várják
A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) gondozásában megjelenő Logisztikai Évkönyv, már évtizedek…
Tovább olvasom >A hajózásban a hiszti rossz tanácsadó, vallja az egykori MAHART vezér, hajózási szakember, Szalma Botond.
Szalma Botond, a PlimSoll Zrt elnöke volt a FutureTalks podcast…
Tovább olvasom >Globális hálózatának bővítéséről és csökkenő éves bevételről számolt be a DACHSER
A DACHSER német logisztikai vállalat 2023-ban befektetések, számos felvásárlás és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >