GfK tanulmány a 2019-es európai kiskereskedelemről
A többi európaihoz képest a németek arányosan kevesebbet költenek a hagyományos bolti kiskereskedelemben
GfK tanulmány a 2019-es európai kiskereskedelemről
2019-ben az EU-27 országában a magánfogyasztás kiskereskedelmi forgalma 1,0% -kal csökkent. Így az EU fogyasztók pénzüknek átlagosan 29,9 százalékát költik el a hagyományos bolti kiskereskedelemben. Ebben Németország az utolsó helyen áll, mivel fogyasztóik a pénzeszközeiknek mindössze 23,7% -át költik a hagyományos bolti kiskereskedelemben. Ezek az eredmények a GfK nemrégiben kiadott ingyenes, az európai kiskereskedelemről szóló tanulmányából származnak.
Számos európai országban az online kereskedelem erősnek bizonyult, ami tükröződik a fogyasztók csökkenő arányú hagyományos bolti kiskereskedelemi költéseiben.
„Európában a hagyományos bolti kiskereskedelem új kihívásokkal néz szembe” – magyarázza Dr. Johannes Schamel, a GfK kiskereskedelmi szakértője. „A fogyasztók körében új környezettudatosság alakul ki, és a fenntarthatóság kérdése egyre fontosabb szerepet játszik. A hagyományos bolti kiskereskedőknek erre az elvárásra olyan módon kell válaszolniuk, amely lehetővé teszi számukra, hogy versenyelőnyt szerezzenek az online kiskereskedelemmel szemben.”
Mindezek fényében a GfK Geomarketing megoldási területe kiértékelte az 2019-es év legfontosabb piaci mutatóit, és azoknak az európai kiskereskedelemre gyakorolt hatását. A COVID-19 kiskereskedelemre gyakorolt hatásának felmérése mellett a GfK Kiskereskedelmi Tanulmánya tartalmazza a 32 európai országban látható trendek átfogó elemzését is, amely értékes referenciapontot kínál a kiskereskedők, a befektetők és a projektfejlesztők számára.
Kapcsolódó cikkeink
Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >Fenntartható nem kell, de bio legyen?
Németországban jelentősen visszaesett a fenntartható termékek iránti kereslet, ami új…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >