GfK tanulmány a 2019-es európai kiskereskedelemről
A többi európaihoz képest a németek arányosan kevesebbet költenek a hagyományos bolti kiskereskedelemben
GfK tanulmány a 2019-es európai kiskereskedelemről
2019-ben az EU-27 országában a magánfogyasztás kiskereskedelmi forgalma 1,0% -kal csökkent. Így az EU fogyasztók pénzüknek átlagosan 29,9 százalékát költik el a hagyományos bolti kiskereskedelemben. Ebben Németország az utolsó helyen áll, mivel fogyasztóik a pénzeszközeiknek mindössze 23,7% -át költik a hagyományos bolti kiskereskedelemben. Ezek az eredmények a GfK nemrégiben kiadott ingyenes, az európai kiskereskedelemről szóló tanulmányából származnak.
Számos európai országban az online kereskedelem erősnek bizonyult, ami tükröződik a fogyasztók csökkenő arányú hagyományos bolti kiskereskedelemi költéseiben.
„Európában a hagyományos bolti kiskereskedelem új kihívásokkal néz szembe” – magyarázza Dr. Johannes Schamel, a GfK kiskereskedelmi szakértője. „A fogyasztók körében új környezettudatosság alakul ki, és a fenntarthatóság kérdése egyre fontosabb szerepet játszik. A hagyományos bolti kiskereskedőknek erre az elvárásra olyan módon kell válaszolniuk, amely lehetővé teszi számukra, hogy versenyelőnyt szerezzenek az online kiskereskedelemmel szemben.”
Mindezek fényében a GfK Geomarketing megoldási területe kiértékelte az 2019-es év legfontosabb piaci mutatóit, és azoknak az európai kiskereskedelemre gyakorolt hatását. A COVID-19 kiskereskedelemre gyakorolt hatásának felmérése mellett a GfK Kiskereskedelmi Tanulmánya tartalmazza a 32 európai országban látható trendek átfogó elemzését is, amely értékes referenciapontot kínál a kiskereskedők, a befektetők és a projektfejlesztők számára.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a hazai sonkafogyasztás
A Magyar Hússzövetség által kiadott friss adatok szerint a húsvéti…
Tovább olvasom >A várt javulás helyett romlott a fogyasztói hangulat Németországban
A várt javulás helyett csaknem egyéves mélypontra esett vissza a…
Tovább olvasom >Lezárult a CPS GfK YouGov általi felvásárlása
Az online kutatási adatokkal és elemzési technológiával foglalkozó nemzetközi vállalatcsoport,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >