GfK: stabilizálódó fogyasztói bizalom
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös felmérése szerint a fogyasztói bizalom stabilizálódni látszik. A komplex Fogyasztói Bizalom Index értéke mellett a Fogyasztói Várakozások Indexe is alig változott az előző negyedévhez képest.
Megtorpant a GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) emelkedése 2009 júliusához képest, jelenlegi 146,3 pontos értékével a gazdasági válság kitörése előtt mért szinten látszik stabilizálódni.
A Fogyasztói Várakozások Indexe (FVI) 2009 szeptemberében alig változott az előző negyedévhez képest, 180,4 ponttal még mindig viszonylag magas szinten áll.
A Vásárlási Hajlandóság Indexének (VHI) alakulása az elmúlt néhány periódusban hullámzó trendet mutat: értéke 8,3 pontot esett, jelenleg 108,5 pont. A visszaesés hátterében a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv mérséklődése áll.
„Az eredmények is azt igazolják, hogy a gazdasági válság kezdetét követő nagymértékű süllyedés, majd az előző negyedévben tapasztalt jelentős javulás után stabilizálódni látszik a fogyasztói bizalom, és valószínűleg nem várható radikális emelkedése a közeljövőben. Azt mondhatjuk, hogy a lakosság „kivár”– értékelte a trendeket Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >