GfK: stabilizálódó fogyasztói bizalom

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 06. 00:03

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös felmérése szerint a fogyasztói bizalom stabilizálódni látszik. A komplex Fogyasztói Bizalom Index értéke mellett a Fogyasztói Várakozások Indexe is alig változott az előző negyedévhez képest.

Megtorpant a GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) emelkedése 2009 júliusához képest, jelenlegi 146,3 pontos értékével a gazdasági válság kitörése előtt mért szinten látszik stabilizálódni.
A Fogyasztói Várakozások Indexe (FVI) 2009 szeptemberében alig változott az előző negyedévhez képest, 180,4 ponttal még mindig viszonylag magas szinten áll.
A Vásárlási Hajlandóság Indexének (VHI) alakulása az elmúlt néhány periódusban hullámzó trendet mutat: értéke 8,3 pontot esett, jelenleg 108,5 pont. A visszaesés hátterében a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv mérséklődése áll.
„Az eredmények is azt igazolják, hogy a gazdasági válság kezdetét követő nagymértékű süllyedés, majd az előző negyedévben tapasztalt jelentős javulás után stabilizálódni látszik a fogyasztói bizalom, és valószínűleg nem várható radikális emelkedése a közeljövőben. Azt mondhatjuk, hogy a lakosság „kivár”– értékelte a trendeket Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.





Kapcsolódó cikkeink