GfK Sajtószolgálat: Egyre kevesebb akciós újságban egyre több termék

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 01. 25. 11:45

A GfK Hungária akciós újságok piacát figyelemmel kísérő Leaflet Monitora szerint a kereskedők egyre több terméket hirdetnek egyre kevesebb, ám némiképp terjedelmesebb saját kiadványokban. A vásárlókat csalogató akciós élelmiszer-kategóriák sorát az italok vezetik.

Egyre kevesebb leafletben hirdetnek a kereskedők egyre több terméket – ez olvasható ki a GfK Hungária 2003-ban indult Leaflet Monitor szolgáltatásának 2011. évi adataiból. Tavaly összesen 1144 kiadványt jelentettek meg az egyes üzletek, üzlethálózatok, míg 2010-ben ez a szám még 1208 volt. Legnagyobb számban a diszkontok adnak ki akciós termékeiket bemutató fényképes újságot, őket a hipermarketek, majd a szupermarketek követik a sorban.

Az országos hatókörű leafletek száma csatornánkénti bontásban, 2010-2011

A hirdetések csúcsidőszaka az év végi szezon: míg 2010-ben a hirdetett termékeknek a 26 százaléka, addig 2011-ben 27 százaléka az utolsó negyedévben jelent meg az akciós újságok lapjain. A GfK Leaflet Monitor felmérése szerint ez nagyjából egy oldalnyival növeli az átlagosan 12 napig érvényes leafletek terjedelmét. A karácsonyi szezonon belül mind 2010-ben, mind 2011-ben a november hónap volt a legintenzívebb, amikor is mintegy 22.000, illetve 24.000 terméket hirdettek a kereskedők saját nyomtatott akciós kiadványukban.

A hirdetett élelmiszer-kategóriák közül legtöbb (18.271 db) hirdetés italokat népszerűsített 2011-ben. Hasonlóan nagy számban (17.151 db) hirdettek húsárut a tavalyi évben. Akciós tejtermékek 9.383 hirdetésben jelentek meg.
Az utolsó negyedévek hirdetéseit 2010-ben és 2011-ben egyaránt a bor uralja – legtöbb akciós hirdetés e témában jelent meg a leafletekben. A tavalyi évben a TOP 19 hirdetett kategória új belépőjeként megjelentek a notebook-ok, melyekkel a leafleteket forgató vásárlók 180 hirdetésben találkozhattak.
Az akciós újságokban hirdetett kategóriák megjelenésének száma, 2011. IV. negyedév
Forrás: Leaflet Monitor 2011, GfK Hungária

Kapcsolódó cikkeink